S
Stef
Tänkte få igång en diskussion om snarbett! Har själv en häst som blir tokhet på banan då och då, och då menar jag tokhet, klarar man inte av att få i handlovarna i stropparna en sån gång, ja då är det farligt för en själv och framförallt andra! De gånger han inte blir TOK-het så pullar han ändå alldeles för mycket, spränger ytliga blodkärl i hals och lungor och är på gränsen till kvävning, det känns olustigt att köra på banan och hästen mår inte bra av det! Valde för ett tag sedan att prova snarbett (kedja som läggs runt underkäken och sätts fast i tömmarna tillsammans med ordinarie bett, snacka om revolution!!! Lugn (nåja) men lagom pigg, säker och reglerbar häst, blöder inte från luftvägarna, sänkte pulsen med 15-20 slag efter banjobb!
Då ställer jag mig frågan, varför godkänner inte STC dessa hjälpmedel som bevisligen får hästen att må bättre och prestera bättre än vad den kan med nuvarande regelverk! Jag kan garantera att han inte fått några skador i vare sig mun eller under käken! Få se era synpunker på detta!
Då ställer jag mig frågan, varför godkänner inte STC dessa hjälpmedel som bevisligen får hästen att må bättre och prestera bättre än vad den kan med nuvarande regelverk! Jag kan garantera att han inte fått några skador i vare sig mun eller under käken! Få se era synpunker på detta!