Snällaste bettet?

Sv: Snällaste bettet?

Jag skulle säga rakt bett. Jag läste en artikel i ridsport (har jag för mig) för ett tag sedan att de gjort en undersökning om bett och en stor majoritet av hästarna de provat bett på hade fungerat bäst på rakt bett. Det ligger mer still i munnen och det viker sig inte utan hästen kan ta en jämt stöd mot det. Jag har det på mina hästar och jag upplever att de alla går bäst på det. Jag rekommenderar det starkt:)
 
Sv: Snällaste bettet?

Jag skulle säga rakt bett, som redan skrivits ligger det mest stilla i munnen och kör inte upp i gommen på hästen lika mycket som 2 eller 3 delat ;)
Men sen är det ju olika ifrån häst till häst. :)
 
Sv: Snällaste bettet?

Ju fler brytningar det blir på bettet desto skarpare blir det. Med det är det inte sagt att det bettet med minst brytningar är det snällaste mot hästen det beror helt på vad hästen trivs med :)
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 286
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp