Snälla nya användare på Buke

Gnist

Trådstartare
Sluta leta reda på den äldsta tråd ni kan hitta och väcka den till liv igen.
Trådar som är upp till 5 år gamla är inte speciellt intressanta läsa längre och absolut inte aktuella.. :crazy:

Sv: Snälla nya användare på Buke

I hear you! Jag blir så himla förvirrad ibland när man läser första tråden i nåt forum, och så undrar man vad en del säger och så märker man att den är 3 år gammal..

Irriterande är det också.

O ja, jag håller verkligen med dig. Vissa verkar ha som specialintresse att återuppväcka gamla trådar.

Det skrev jag ju en tråd om för ett tag sen, jag föreslog en automatisk låsning. Men det var så sällan så det var väl inget att bry sig om fick jag till svar då.:smirk:

Svaret var väl snarare en fråga om hur ofta det inträffade och jag fick inget svar från någon så jag antog att det inte var oftare än att ni/vi kunde leva med det.
Jag tycker fortfarande det är bättre att låsa just de trådar som det är olämpligt att de poppar upp igen än att låsa alla trådar äldre än ett år exempelvis.
Det bästa vore självklart att folk tänkte sig lite extra för innan de väckte gamla trådar, precis det som efterfrågas i den här tråden.

Ni får gärna höra av er om det är någon speciell användare som verkar göra detta ofta.

Det här är tredje tråden om ämnet på kort tid. Det säger väl en del om hur vanligt det är?

nope, bara att det finns minst en återuppväckt tråd som någon irriterat sig tillräckligt på för att skriva här ;)

Men samtidigt uppmanas ju alla användare att använda sökfunktionen. Speciellt på t.ex. Datorer där var och varannan tråd låses med uppmaningen att söka reda på andra, redan existerande trådar om samma ämne.

Man kan ju hitta dom låsta trådarna ändå.

Ja, det är ju sant förstås... :o :D Men å andra sidan kan man inte ställa en kompletterande fråga, som det kanske är onödigt att starta en helt ny tråd för att ställa.

Men samtidigt uppmanas ju alla användare att använda sökfunktionen. Speciellt på t.ex. Datorer där var och varannan tråd låses med uppmaningen att söka reda på andra, redan existerande trådar om samma ämne.

Jomen de senaste gamla trådarna jag har sett har inte varit med några nya frågor utan det "nya" svaret har typ varit ring veternär, eller gud va söt och så vidare, allt som oftast har de inte ens bemödat sig att läsa igenom tråden utan svara på första inlägget trots att det kanske ett par inlägg längre ner gör slut poå hela diskussonen.

Och använder man inte sökfunktionen för att leta reda på gamla trådar så blir det också ett himla liv. Svårt att vara till lags...

Och precis samma fenomen uppträder i helt nya trådar. Folk läser bara första inlägget och svarar samma som 53 andra tidigare har svarat :angel:

En uppmaning till alla är väl LÄS HELA TRÅDEN, POSTA SEN :idea:

Trådar som är upp till 5 år gamla är inte speciellt intressanta läsa längre och absolut inte aktuella.. :crazy:

Håller inte riktigt med dig faktist.

Har sett trådar med innehåll både om fölhantering och även sk rodokockfall som jag tycker är bra att dom återuppstår.
Utvecklingen går framåt i och för sig men lärdom får man på köpet.

Likaså fångtrådar, avmaskning/insektstrådar m.m.

Det är ämnen som är alltid aktuella och eftersom nya användare ideligen strömmar in så har dom kanske glädje av att läsa dessa.

AM

Och använder man inte sökfunktionen för att leta reda på gamla trådar så blir det också ett himla liv. Svårt att vara till lags...

Jomen självklart är det bra att göra en sökning, men det gäller väl om man vill ställa en fråga? Inte tala om hur söt ponnyn är, eller tycka till om vilken hingst man ska använda två år efter att frågställaren har ställt sin fråga. Med största säkerhet så är stoet redan betäckt och förhoppningsvis har det blivit en fölunge oxå.

Men har man en specifik fråga så är det bästa att söka först på det, och då kunna ta upp en gamal tråd.

Och precis samma fenomen uppträder i helt nya trådar. Folk läser bara första inlägget och svarar samma som 53 andra tidigare har svarat :angel:

En uppmaning till alla är väl LÄS HELA TRÅDEN, POSTA SEN :idea:

Brukar vara mycket bra att göra ja......:D

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
888
Senast: hundtant
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka