Snälla kolla det här!!

B

Beliiz

Gå in på den här sidan om ni orkar och klicka på den engelska flaggan, där kan man skriva på en protestlista mot detta VIDRIGA djurplågeri!!

OBS det är hemska bilder och man "måste ta sig förbi" en av dom för att komma till flaggan. Sen kan man om man vill och orkar titta på fler bilder.. (jag klarade det inte...) Usch... börjar nästan gråta när jag skriver det här... :cry:

http://www.daisyhope.se/

Att det finns människor som kan bete sig på det här sättet.. fy f*n...

Sv: Snälla kolla det här!!

Började att titta, men klarade inte av det. Just nu orkar jag inte, men jag ska titta sen och naturligtvis skriva på. Hur kan nån behandla djur så här? Dessa underbara varelser...

Jag visste att jag skulle låta bli och kolla, men ända gjorde jag det.. Jag finner inte ord...eller jo det gör jag men dom är inte vackra.. Tittar nu på mina två underbara hundar och e så glad att dom har ett bättre liv än de där stackarna... man vill ju rädda alla djur. Fattar inte hur en del människor e skapta.. Stackars djur...:cry:

Det är fruktansvärt att de ska behöva utsättas för ett sådant lidande! Och det får självklart inte gå till så här.

Samtidigt tror jag inte adoption är svaret, kastrering är ju en bra början men vart ska alla dessa hundar ta vägen? Avlivning är många gånger det enda alternativet, men då på ett humant sätt, och inte så här!

Senast ändrad av en moderator:

tyvärr finns det såna människor överallt....

samma gäller människor som bara dumpar sina djur. i helgen hittade en kompis och min sambo en övergiven kattunge på runt 2 månader ute i skogen....tack och lov så tog min kompis med sig den hem.

För några år sedan gick det en dokumentär på TV, tror det va Kalla Fakta på 4:an som sände det.. då handlade det om katter som plågades, (Verkligen plågades!!!!), till döds för att nån j*kla kärring ville åt pälsen som hon sen sålde till klädtillverkare som använde pälsen i bl.a. luvor på jackor.

Dessa jackor och andra kläder finns att köpa i Sverige.. man vet ju inte helt säkert vad det är för päls.. Så efter att jag såg den dokumentären frågar jag alltid i affärerna varifrån pälsen kommer.. även om jag sen aldrig köper något med päls (bara fuskpäls).
Men det som är lite läskigt är att expediterna nästan aldrig vet helt säkert... Usch..!! :cry:

fy fan vad hemskt! Skrev på, och hoppas att det blir ett slut på detta plågeri!

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 921
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Dressyr Jättebra reklam för hästsporten i allmänhet och dressyren i synnerhet att det är sånt här som hamnar i medierna =/ Jag kan inte ens...
Svar
6
· Visningar
2 646
Senast: break_a_leg
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 985
Senast: Cornelius
·
Hästvård möttes av en inte allt för trevlig syn när jag hämtade killen i hagen ikväll... ena bakbenet hänger inte med o man verkligen ser att han...
Svar
18
· Visningar
1 577
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka