SnÄlla hjÄlp

P

plommomgurkan

Idag när jag tog in syrrans häst löddrade det ur munnen. Det kom mycket skum. Jag blev jätterädd, berättade för henne men hon tyckte inte de va nåt.

Kan säga att det är en fjording med fångtendenser. Jag är jätteorolig fastän hon inte är det, tänk om det är nåt smittsamt har mitt föl där.....

Är det ngn som har en aning va de kan va, blir tacksam för all hjälp lr om ni tycker jag överreagerar....:confused:

Sv: SnÄlla hjÄlp

Hur verkade hon må i övrigt? Åt hon? osv...
Jag har haft två st med foderstrups förstoppning i vinter och då "skummar" de väldigt mina både ur näsa och mun,men rosslar även mer eller mindre och äter inte, står och "hänger" äter inte (av förståelig orsak) och så känner man en riktigt "bulle" på halsen där det sitter fast.

nej hon åt sin mat som hon brukar, lite slö verkade hon. Men hon kom ju in från hagen å där hade hon inget att äta. Så det måste va nåt annat.

Alltså hon skummade innan hon kom in till boxen.

Vad menar du med "skummade" ?
Hur såg det ut?

ja om du tänker dig en häst som arbetat hårt skummar ju i munnen.....
så såg de ut

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 897
Senast: Tofs
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 861
Senast: nilie
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 390
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka