Snälla, hjälp...!!

Milene

Trådstartare
För snart två veckor sedan fick vi ta bort vår högt älskade gordonsetter Gordon. Han var född -96 och hade länge kämpat mot klolossning men var alltid lika vänlig och go´! Vi har haft honom sen han var valp, och en vecka innan han kom fick vi hem kissen Bingo, "bondkatt", och jämnårig med Gordon. Dom har hängt ihop som ler och långhalm i alla år, sovot ihop på nätterna osv. När Gordon var borta, så satt Bingo hela natten och tittade ut genom fönstret, f ö märktes inte mycket på henne. MEN HON SLUTADE ÄTA...! :(
Hur länge brukar det dröja innan djuren återhämtar sig efter att ha blivit "lämnade kvar"??
Kan nämnas att hon är mest inne nu, sover hos mig på natten, och har två tvååriga kattkompisar. Lika mjuk och go´som vanligt, men man klarar sig ju inte uitan mat!!

(Äter nästan inget, nån köttbulle då och då. Och tänderna är OK)

Snälla, svara, jag klarar inte av att förlora ett djur till så snart... :(:(

Sv: Snälla, hjälp...!!

Usch vilken jobbig situation för dig och katten. Jag tror nog de klarar sig ett tag utan att äta men de inre organen kan ta stryk av långvarigt svältande. Jag skulle gå till vet. för att få dropp, ring och rådfråga dem. Annars var där för henne så mycket du kan, gosa, lek, pussa på henne och visa henne att du finns där för henne.

Hoppas det ordnar sig!

*styrkekramar till dig och kattan*

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 912
Senast: EmmaW
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 203
Senast: Madick
·
U
Övr. Hund Jepp, det kunde nog inte gått mkt sämmre än det gick annat än om hunden sprungit ner sig på en is eller liknande. :cry: Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
2 011
Senast: Duvan
·
Träning VARNING. JÄTTELÅÅÅÅNGT mail. Sitter här och är förtvivlad med gråten i halsen, vuxna människan. Igår hämtade jag hem min drömhäst...
2
Svar
31
· Visningar
5 273
Senast: Bonnielove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar