Snälla hjälp!

H

H0N3Y

Vi fick hem våran tax som är 2 år för ca 3½ månad sen (cirka).
Han har gjort inne flera gånger sen vi fått honom. Även fast vi
rastar honom ofta.Idag va de lite jobbigt..

Hade me mej honom på jobbet, kom hem ca 12. Så åkte jag iväg
runt 13 tiden, då va han hemma 3-4 timmar typ.. då hade han kissat
i sängen :( Jag gick ju både till jobbet & hem så han hade både bajsat o kissat på vägen.

Har ni nå tips på VARFÖR han gör såhär? Vad ska man göra?

Känns misslyckat, för idag hade jag verkligen planerat att
han skulle få vara med på jobbet så han slipper vara ensam +
att han får sej en promenad. Ibland när man kommer upp på morronen har han kissat på MINA skor. Oftast mina. Vi har testat
att rasta honom oftare, ställt upp vattenskålen osv..

Jag älskar min hund. Men vad gör man?

Sv: Snälla hjälp!

Om och när du måste lämna hunden ensam (vilket han inte verkar vara riktigt mogen för) så begränsa hans utrymme. Likaså på natten.
Jag skulle nog haft hunden i bur/stängt en hage av kompostgaller åt honom och när du kommer hem, så gå ut med honom direkt. Likaså på morgonen, så att han får lära sig rutinerna. Träna honom även i att bli lämnad. Börja med korta stunder och utöka tiden allt eftersom.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 199
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 661
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka