Snälla, hjälp mig...

A

allessa

vad har ni som sålt eller lånat ut era hästar betalat för veterinärbesiktningen?? Samt var bor du??
Oerhört tacksam för svar. :bow: :bow:

Sv: Snälla, hjälp mig...

Betalade 1500 kr för min när jag köpte hästen. Var en distriktare, som inte kunde något. Ta hellre ut en "riktig" veternär, dom brukar också vara billigare. Bor i Sthlm.

Jag som köpare betalade drygt 3000 för klinikbesiktning inklusive röntgen av ben och rygg.

/Jane

Har betalat mellan 1200-1500 för en vanlig köpebesiktning med böjprov på klinik. (det kan nog bli lite billigare om man tar hem vet. till gården) När jag bodde i Uppsala var jag på MK och besiktigade för köp. Har för mig att de hade ett standard pris på den typen av besiktning på 1250kr eller nåt sånt...

Klinikbesiktning med intyg på Strömsholm för 3 veckor sedan kostade 1475 kr.
Röntgen kostade 1932 kr och lugnande medel 175 kr.
Jag betalade eftersom jag var köpare i detta fallet :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 339
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 052
Senast: Stergo
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 317
Senast: Zetly
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat