Allt är relativt. Utom noll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Taket kommer liksom smälta in i den lantligt rustika miljön.{BILDCENSUR}
Ett parkeringshus i Skellefteå - mycket vackert.
I varje fall om man jämför med hur ett parkeringshus brukar se ut.
@tanten: Jag kan inget om byggnation men du har mina sympatier Jag "roar" mig själv med snickare, rörmokare, elektriker och saneringsfirma för tillfället. Den ende som gör det den sagt vid den tidpunkt den sagt är elektrikern! De andra är total misär
ett av mina bekymmer är att den man firman skickat hit är så oerhört trevlig och sympatisk. Lågmäld och resonerande. Bredvid honom blir jag ännu mer satkärring.Åh, nu gillar jag vår takläggare här ännu mer! Kommer vid halv åtta, jobbar hela dagen förutom en timmes lunchpaus och supertrevlig. Idag tvingade jag på honom en extrapaus och bjöd på kaffe och bulle. Snabbt går det och fint blir det.
ett av mina bekymmer är att den man firman skickat hit är så oerhört trevlig och sympatisk. Lågmäld och resonerande. Bredvid honom blir jag ännu mer satkärring.
Tack. Inser att det är en hel del egna spöken här. Jag har ofta antytts vara "okvinnlig" och manhaftig. Dessutom är jag livrädd för att framstå som korkad. Skulle vilja möta dem och framstå som kunnig och resonabel och misstänker att jag istället framstår som gnällig och okunnig...Du är för sjutton inte "satkärring" för att du är tydlig med att du vill att din kravspec ska följas! Skulle du tänka på det på samma sätt om du stod vid sidan och såg en man i din situation?
Såna är det man vill anlita.Åh, nu gillar jag vår takläggare här ännu mer! Kommer vid halv åtta, jobbar hela dagen förutom en timmes lunchpaus och supertrevlig. Idag tvingade jag på honom en extrapaus och bjöd på kaffe och bulle. Snabbt går det och fint blir det.
Åh, nu gillar jag vår takläggare här ännu mer! Kommer vid halv åtta, jobbar hela dagen förutom en timmes lunchpaus och supertrevlig. Idag tvingade jag på honom en extrapaus och bjöd på kaffe och bulle. Snabbt går det och fint blir det.
ett av mina bekymmer är att den man firman skickat hit är så oerhört trevlig och sympatisk. Lågmäld och resonerande. Bredvid honom blir jag ännu mer satkärring.
Tack. Inser att det är en hel del egna spöken här. Jag har ofta antytts vara "okvinnlig" och manhaftig. Dessutom är jag livrädd för att framstå som korkad. Skulle vilja möta dem och framstå som kunnig och resonabel och misstänker att jag istället framstår som gnällig och okunnig...
Natten har inte gett så mycket sömn och jag väntar in byggaren för att ta ett samtal.
(inte blev det mindre oro och ångest när jag insåg att brunnen sinat igen. Allt på en gång, allt på en gång...)
Fick slutligen tag i firman och han förstod att vi talat förbi varann och lovade göra om - utan kostnad.
Vilken lättnad
Gratulerar Kolla om han har andra skills också ifall ni behöver får mer gjort så ni kan anlita honom till det med!
Jag föredrar lokala småföretag, gärna enmansföretag. Där finns det en yrkesstolthet och ett långsiktigt tänkande, man har inte tappat bort sitt kundfokus och risken att saker ramlar mellan stolarna blir mindre. Såna samlar jag på.en liten lokal byggfirma
Jag föredrar lokala småföretag, gärna enmansföretag. Där finns det en yrkesstolthet och ett långsiktigt tänkande, man har inte tappat bort sitt kundfokus och risken att saker ramlar mellan stolarna blir mindre. Såna samlar jag på.
[...]
Det där med att känna sig okvinnlig är så tråkigt. Det visar bara hur vi köpt hur man "ska" vara som kvinna och det gör mig så arg.
[...]