Snäll nässpray

DarkInNight

Trådstartare
Håller på att få bihåleinflammation och mina slemhinnor i näsan verkar vara av den känsligare modellen så vanliga nässprayer gör ONT

Jag hatar när ansiktet värker och känns igenproppat ända ner i käkarna och vill testa någon snällare avsvällande spray, vad skulle ni rekommendera? :bow:
 
Håller på att få bihåleinflammation och mina slemhinnor i näsan verkar vara av den känsligare modellen så vanliga nässprayer gör ONT

Jag hatar när ansiktet värker och känns igenproppat ända ner i käkarna och vill testa någon snällare avsvällande spray, vad skulle ni rekommendera? :bow:
Har du testar Nasonex? Den är bra mot bihåleinflammation :)
 
Håller på att få bihåleinflammation och mina slemhinnor i näsan verkar vara av den känsligare modellen så vanliga nässprayer gör ONT

Jag hatar när ansiktet värker och känns igenproppat ända ner i käkarna och vill testa någon snällare avsvällande spray, vad skulle ni rekommendera? :bow:
Jag använder alltid nässpray för barn, va tvungen att använda nässpray flera ggr/dag under mina graviditeter (gravidtäppa) och vuxenvarianten höll verkligen på att förstöra min näsa.,
 
Nasoferm är den enda som inte gör ont på mig! Blev beroende av den när jag hade gravidtäppa dock, men nu 5 år senare har jag tagit mig ur det :laugh:
 
Jag brukar alltid använda nässpray för barn för att slippa ont i näsan. Otrivin för barn brukar jag köra på, men även original-vuxenvarianten funkar. Otrivin comp dödar dock min näsa.

Desonix är kortisonnässpray. Den använde jag när jag fick kronisk täppa och en massa sår i näsan. Den får man dock använda lite längre tid och man får inte den snabba lösningen man gärna vill ha när det kommer till nässpray 😊
 
Nasonex är ett kortisonspray som tar bort inflammationen som därmed minskar svullnaden som är orsakad av inflammationen. Väldigt bra mot bihåleinflammation, och inte beroendeframkallande eller ansträngande för näsan då man kan använda den i en längre period. Jag brukar kombinera nasonex och saltspray när jag har problem med bihålorna.
Åh tack , det låter som något för mig ! 😀
 
Många nässpray innehåller bensalkoniumklorid som kan orsaka irritation och täppa.
Så undvik såna.
Otrivin finns utan konserveringsmedel.
 
Vanlig nässprej är rena döden för mina slemhinnor. Jag köper (köpte - kan inte minnas när jag var täppt i näsan senast) barnvarianten. Hjälper lika bra och näsan mår prima.
 
Jag använder Mommox (kortison), rennässans menthol (hjälper till att rensa) och näsolja (lindrar, smörjer). Har allergier och är alltid mer eller mindre tjock i bihålorna. Mommox gör att jag kan sova på natten. Saltlösning hjälper till att få bort slem. Oljan gör det lättare att andas hela natten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 978
Senast: Raderad medlem 68338
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 133
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 332
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp