Snälla bebisar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Humelibumlan

Trådstartare
Är han snäll?
Tydligen en vanlig fråga till föräldrar som har bebisar.
Som djurägare (häst och hund) finner jag frågan ganska svår?
Ja, han är snäll, han kommer inte hugga dig i handen om du stoppar dit den?

Vaddå snäll? Han skriker ibland och gråter ibland, men det är ju hans sätt att tala om att något inte är bra, han gör det ju knappast för att jävlas eller vara elak.
Och jo, han kan nypas och dra ihåret, ibland nockar han mig med huvudet eller klipper till mig med handen. Men inte heller det på ren jävulskap??

Varför frågar man om en bebis är snäll? Ett ganska konstigt ordval?
 
Sv: Snälla bebisar?

I brist på annat kanske? I allmänhet menar man väl en lugn och okomplicerad bebis?
 
Sv: Snälla bebisar?

Har du nån gång hört någon mamma svara nej på den frågan :angel: Meningslös fråga egentligen. Mina barn tycker omgivningen är fantastiskt snälla, bara för att dom inte skriker dygnet runt, men vaddå, dom är väl som barn är flest.
 
Sv: Snälla bebisar?

har också irriterat mig på det där... nej han bits svarade jag ibland :smirk:
 
Sv: Snälla bebisar?

ordvalet är konstigt. Men det man frågar efter är väl kanske inte i första hand om bebisen skriker ibland utan hur positiv och till freds den är inför att hänga med på saker och ting i vardagen, åka bil, vara på nya platser, träffa människor, testa mat. Det säger ju något om hur vardagen ser ut. Men det är nog få som lyckas ställa en sån fråga utan att antyda in en värdering i den.
 
Sv: Snälla bebisar?

Jag brukar svara att alla bebisar är snälla men att Sara är lugnare än de flesta. :smirk:
 
Sv: Snälla bebisar?

:rofl: :rofl: :rofl:

Ha ha, det där hade jag också problem med när ungarna var små. Hur spädbarn är har ju absolut INGET med att göra huruvida dom är snälla eller inte...
Ganska korkad fråga och många ggr irriterande, även fast frågeställaren inte menar något illa...

Mina ungar sov mycket och länge när dom var bebisar och skrek sällan och alla tyckte dom var såå snälla.. Det har ju inte ett dugg med snällhet att göra!!!
Om dom har kolik då?? Är dom elaka då?? :confused: :eek: :p
 
Sv: Snälla bebisar?

Visst är det en jättekorkad fråga,jag & fd svärmor var ute och gick en gång när någon frågade om Hampus var snäll..

-Nej svarade svärmor,han sover inte om nätterna :eek:

Stygg bebis Stygg bebis.:crazy:

Antar att snäll innebär,sover,äter och är glad och trevlig mot folk,men fr¨ågan låter verkligen urlöjlig,bättre att fråga om han tex sover...

Jag brukar svara att han är rätt igenom ónd ibland när folk frågar :p
 
Sv: Snälla bebisar?

Håller med! Jag gillar inte den konstiga frågan heller! Ska också börja svara att han är ond när de frågar...
 
Sv: Snälla bebisar?

Jag svarade att han var elak eftersom han körde upp sin mamma ur sängen kl 4 på morgonen..... dom såg ganska skeptiska ut när jag pratat färdigt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 540
Senast: Modest
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 170
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 113
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 308
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp