Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att det går bra! Även om damen kanske inte riktigt håller med om det just nu
Bölden borta, såren fina och antibiotikakuren avslutad. I veckan kan jag nog börja släppa ut surkatten.
Skönt att hon började äta igen. Minns hur hemskt det var när jag fick tvångsmata min katt i nästan 2 veckor. Jag har nappat upp kattungar, men att tvångsmata sur kattmat nog ändå jobbigare.Kisse fick för sig att sluta äta på julaftonskvällen (trolig orsak: spytt upp ENORM hårboll som retat mage/strupe). Efter mina år med katthemskatter i riktigt dåligt skick greps jag av panik och grinade som en unge och agerade i panik. Jag trodde katten skulle dö
Tvångsmatade katten på juldagen och fick henne att börja äta så smått efter bara erbjudit henne gelén i blötmaten - men inte med glädje och inga mängder.
Till slut köpte vi hem mängder av olika blötfoder, kattgodis och torrfoder med spannmål. Det sistnämnda, som jag verkligen inte vill att hon ska ha eg, fick henne att börja äta ordentligt
Ska fasa över henne på sin vanliga mat så snart mitt blodtryck är normalt igen
Hon är typ snällast i världen och ålar sig mest bara – men man känner sig ju hemskSkönt att hon började äta igen. Minns hur hemskt det var när jag fick tvångsmata min katt i nästan 2 veckor. Jag har nappat upp kattungar, men att tvångsmata sur kattmat nog ändå jobbigare.
Man känner sig jätteelak! Jag var nog inte poppis på någon månad efter att ha tvångsmatas katt typ 4-5 ggr dagligen så länge. Man ville bara förklara för henne att man gjorde det för hennes skull. Hade varit smidigt att kunna prata med de små katterna ibland.Hon är typ snällast i världen och ålar sig mest bara – men man känner sig ju hemsk
Skönt att hon äter igen. Tvångsmata är ingen hit.Kisse fick för sig att sluta äta på julaftonskvällen (trolig orsak: spytt upp ENORM hårboll som retat mage/strupe). Efter mina år med katthemskatter i riktigt dåligt skick greps jag av panik och grinade som en unge och agerade i panik. Jag trodde katten skulle dö
Tvångsmatade katten på juldagen och fick henne att börja äta så smått efter bara erbjudit henne gelén i blötmaten - men inte med glädje och inga mängder.
Till slut köpte vi hem mängder av olika blötfoder, kattgodis och torrfoder med spannmål. Det sistnämnda, som jag verkligen inte vill att hon ska ha eg, fick henne att börja äta ordentligt
Ska fasa över henne på sin vanliga mat så snart mitt blodtryck är normalt igen
Det hade ju det!Man känner sig jätteelak! Jag var nog inte poppis på någon månad efter att ha tvångsmatas katt typ 4-5 ggr dagligen så länge. Man ville bara förklara för henne att man gjorde det för hennes skull. Hade varit smidigt att kunna prata med de små katterna ibland.
Lite nyfiket frågat: hur ofta rensar ni kattlådan(orna), tömmer helt, skurar ur?
Jag har ju bara en katt och därmed också en kattlåda som är välfylld med sånt där träströ. Absorberar otroligt bra, både lukten och kiss/bajs.
Jag är ju sån där att jag vill inte under några som helst omständigheter känna ens en aning av lukten från kattkiss/kattbajs där jag bor, så jag rensar lådan en gång om dan, tömmer den helt på strö och skurar ur lådan varannan vecka och fyller den sen med nytt strö.