Sv: Snacksidan - bukechatten
Tyvärr kommer väl även detta inte gå in i ditt huvud, då det inte är första gången jag försöker förklara.
Den förra chatten du pratar om som du anser vara så bra hade en hel rad med problem. Även den fungerade inte perfekt för alla. Att det fungerade bra för dig var väl bra, men det är inte enbart dig jag tar hänsyn till när jag försöker förbättra chatten.
De största problemen med den gamla var att den med flera chattare inne i princip påverkade servern så att den segade. Ställer jag då bra fungerande chatt för tiotalet användare emot snabbt fungerande forum för tusentals användare, inser nog de flesta vilket som är det bättre valet. Jag har två rätt kraftfulla servrar (i princip det bästa som gick att hyra för ett år sedan) för att orka hantera allt som händer på Bukefalos.
Den gamla chatten hade tidigare ett säkerhetsproblem som ledde till att servern "hackades" och databasen försvann. Detta fick mig att vara en aning negativt inställd till den chatten då risken att programmerarens slarv kanske återfinns på fler platser i chat-scriptet.
Den gamla chatten krävde flash, de flesta har det säkert installerat, men det måste installeras innan man kunde börja använda chatten. Dessutom blockerar många flash helt av olika skäl.
De flesta verkar så här långt faktiskt vara nöjda med den nya chatten som jag installerade för mindre än en vecka sedan.
När jag kör en beta av firefox på under en linux-distribution får jag dock problem. Jag kan inte skriva då. Testar jag betan under windows fungerar det utmärkt. Firefox på mac fungerar utmärkt också, likaså om jag provar safari på mac, inga problem. IE7 under windows vista fungerar bra även det.
Jag hoppas du lyckas lösa dina problem med din dator och får det att fungera, med en positivare inställning går det säkert bättre.
Annars kanske du skall leta rätt på någon annan chat-sida någon annanstans, det finns säkert både en och flera som använder sig av flashchaten som jag använde tidigare.