Snacksidan - bukechatten

Sv: Snacksidan - bukechatten

jag är helt ny med att besöka chatten,har aldrig chattat förut,så här på Bukes var den första-hann uppleva den gamla chatten (som ivrigt diskuteras dagligen av samtliga) -jag tyckte det var "spännande" och kul med upplägget av den gamla,man såg vilka som var inne,det "plingade", dörrar slogs igen..ja,det var lite kul-man är ju lite feg i början att "kasta sig in i en chatt" (när man är grön) tror väldigt många bara sitter och säger ingenting-som jag i början,tills man vågade lite mer-tyckte det var VÄLDIGT BRA med "privata rum" då det var en speciell som tog sig an mig,grönis, och jag fick en läraktig lektion i chattens värld,som jag aldrig skulle vågat fråga om offentligt -NÄ,tillbaka med den gamla chatten:bow:ge alla Bukes chattvänner en riktigt bra julklapp:)

ja de var helt klart förvirrande med den nya chatten=)..menmen man lär sig väl förr elr senare=), men de jag saknar är ljudet när nån skriver, kommer in eller lämnar chaten! eftersom jag oftast är inne på andra sidor samtidigt så vet man aldrig när elr om nån skrivit nått nytt om man inte kollar 100ggr per miut :p! sen är de ju trevligt att se vilka/hur många som är inne! elr ialf om de är nån mer än mig inne! :p

... men nu verkar det ha dykt upp en javachatt som komplement till den nya chatten. Det finns en länk i överkant av chattfönstret ser jag. Känner igen chatten och där finns ju faktiskt funktioner som vi har saknat t ex lista över deltagande, privatfunktion och ljud finns väl oxå. Härligt Gunnar!

Jag instämmer med black får passa på att tacka för javachaten.
Och samtidigt tacka Gunnar för det fantastiska arbete han ändå lägger på det här.
som jag skrav i mitt tidigare inlägg.
Tack

jag saknar den gamla chatten jättemkt, av samma anledningar som många redan nämnt här. Den nya känns helt förlegad och eftersom man inte kan välja vem man vill prata med så kommer många roliga, trevliga stöttande bukevänner gå förlorade. Tyvärr så har mitt intresse för chatten försvunnit vid bytet. Men det var kul så länge det varade. Och i övrigt så är ju buke en underbar plats... synd bara att ändra något bra till ngt sämre!

vill liksom inte riktigt hålla med dig tuvan.
Visst innan gunnar lade tillbaka javachaten i anslutning till den nya var det sämre.
Nu fins faktiskt möjligheten att använda den istället om man vill dra sig på sidan och snacka privat.
Vet inte om du läste mitt långs inlägg på första sidan men men.
På javan är det möjligt att prata med flera privart samtidigt.
Man dubbelklickar på anv namn bara så får man upp en ny ruta.
Om man dessutom öppnar javan i ett nytt fönster så kan man se vad som händer på stora samtidigt också.
Kolla det får du se.

Gillade den gamla chatten mer..
Men har inte provat javan än, så kanske det är bättre :)

Eftersom jag inte är någon generell gnällspik, så tänker jag lägga in lite konstruktiv kritik. Peka på problem, som skulle behöva åtgärdas.

[23:23] IngelaH X: knepigt
[23:22] ***: DarkGreen
[23:22] ***: dvs när man tryck på skicka blir det grått å nada händer - då får man handuppdatera
[23:21] ***: ok men d låser när man skriv åsså - inte för å klaga utan mer som "konstaterande"
[23:21] IngelaH X: använder jag skicka,så har det inte hänt vad jag minns
[23:20] IngelaH X: Det drabbas jag bara av, om jag får uppdatera hela sidan
[23:18] IngelaH X: hmm
[23:16] ***: å färgdeffen försvinn åsså
[23:15] ***: illa ? Nästan inte alls
[23:15] IngelaH X: det är ytterst sällan det inträfffar att jag "rasar"
[23:14] IngelaH X: funkar uppdateringne SÅ illa för dig.
[23:13] ***: där hade du skrivit nåt ...
[23:11] IngelaH X: så nåt är som det inte ska, helt klart
[23:11] IngelaH X: så har jag ingen behörighet
[23:11] IngelaH X: ibland när jag uppdaterar hela sidan...
[23:11] IngelaH X: Mmm...
[23:06] ***: uppdateringen ingela uppdateringen - läser man bakåt i arkivet har tydligen fler "bekymmer" med det

Hur många nya besökare har chaten nu ere någon som vet.
Tycker det är en hel massa folk som har försvunnit tråkigt tråkigt.
Kollade in nyss och entusiasmen verkar minst sagt väldigt låg.
Hoppas det vänder.

Som jag "lovade" tidigare skulle jag hålla ett öga på det som brokade just frågade om beträffande ändrat chat-utseende etc. I förhållande till flaschchatten som tidigare fanns, kan nog de flesta konstatera att chatbesöksfrekvensen gått ner avsevärt.
De första 20 dygnen var det totalt cirka 120 loggnamn som förekom. cirka 40 av dem räknas som chattstammisar (ej moderatorer - för de finns här ändå). Så 80 ny-namn delat på 20 dygn blir i snitt 4 per helt dygn.
Det skall jämföras mot tidigare (Kl 21-24) snitt cirka 3 ny-namn, då fnyz varit inloggad.

Normalstammisen har i princip försvunnit. Så om anledningen till ändringen var att öka bukes chatpopularitet har man nått precis omvänt mål. OCH det blir förmodligen "svårt" att åter uppbygga samma chat-popularitet som tidigare.

Att sedan många haft tekniska problem att bli kvar i chattloggningen är en annan "effekt" som troligtvis bidrager till att man avstår att chatta.

Senaste två dygnen har moderatorer skrivit chattext. Konstgjord chat-andning?

Det ramaskrii av stam-användarna (angående försämrad funktion) som uppstod vid chatbytet har tyvärr visat sig stämma. De "förutsägelser" man påstod då har inträffat nu.

Om du frågar mig :), så gör jag som alla andra chattare och hör efter om någon är inne.

Jag har varit chatsugen, för jag har haft lite mycket att tänka på en tid tillbaka och det vore kul att få dryfta med någon.

Att jag sen inte alla gånger säger, "hallå är det någon här", det är väl det att jag känner mig hemma på chatten efter 10 års chattande, och därför "kilar förbi" och så vidare. Så ingen konstgjord andning härifrån.

Mvh

IngelaH
moderator och chattare

Tyvär är jag nog bered att hålla med fnyz.
Har man kollat in den senaste tiden har det inte hänt i princip ett dugg på chaten.
Rekordet var den senaste helgen då det knappt blev tre sidor skrivna.
Dom flesta stammisar verkar ha försvunnit.
Och det råkiga är att dom inte ersatts av några nya knappt heller.
Det här är nu min egen iaktagelse och jag vill med detta inte vara allvetande på något sätt.
Vet bara hur jag har sett det.
Vi få hoppas på att det kanske vänder men enligt min åsikt så kanske det inte gör det.
Det är nog bara att konstatera att dom nya mäniskor man lärt känna genom buke inte kommer att bli fler tyvär.
Men dom mäniskor man redan har lärt känna får man vara rädd om.
Tråkigt tråkigt i mitt tycke.

Det är nog bara att konstatera att dom nya mäniskor man lärt känna genom buke inte kommer att bli fler tyvär.
Men dom mäniskor man redan har lärt känna får man vara rädd om.
Tråkigt tråkigt i mitt tycke.

Men för min del, vad jag har sett, har det varit i stort sett (till 90 %) samma "nya personer" i nästan fem års tid, även med de gamla chatsidorna... =)

Och jaa... jag har allt försökt att vara rädd om de vänner jag har fått

Men för min del, vad jag har sett, har det varit i stort sett (till 90 %) samma "nya personer" i nästan fem års tid, även med de gamla chatsidorna... =)

Visst kan man använda matematik på det sätt som skrivs här. Men Gunnar är ej hjälpt av sådana matematiska påståenden utan relevans.
Jag håller inte med eftersom jag vet att läget iaf mellan 22-24 på kvällarna varit annorlunda väldigt många gånger. Med nya personer som man ej träffat på tidigare.

För att återgå till "fin"'s första inlägg. Att ha ett chatarkiv kan användas på två sätt. Det negativa överväger. Många verkligen "ser" att chatten numera är en flopp pga antalet besökare och att chattarna ej snackar häst. Tidigare fanns iaf en viss "spänning" att man kunde träffa på någon spännande person att prata häst med bland de vardagliga inläggen.

Enkelt att rasera ett vinnande koncept d.v.s. flaschchatten och den som fanns före - svårt att bygga upp igen. OM man nu vill ha en bukechat värd namnet.

Senast ändrad av en moderator:

Instämmer helt med Fnyzen.
Kunde inte skrivit det bättre själv.
Vad beträffar att det skulle varit samma personer som tidigare så var nog så dom första två knappa veckorna.
Men sedan har manfallet varit väldigt tungt.
Och än en gång fnyz skriver ju helt sanningsenligt att det faktiskt alltid dök upp någon helt ny som hittat in.
Av dessa nya var det alltid mer än hälften som blev återkommande i perioder.
Alla kan ju inte sitta här jämt aven om det kanske verkar så.
Har ju själv haft en hel del perioder av frånvaro.
Men alltid velat återvända och gjort så för att det alltid varit så trevligt på den här chaten.
Och det är ju såhär att hästar inte är mitt enda intresse.
Ser fram emot att något görs åt det här och hoppas på att det blir till något bättre den gär gången.
Nu syftar jag i huvudsak på alla teckniska problem som till ex att man blir utloggad och att det låser sig.
Skulle även se en flash chat igen.

Liknande trådar

Bukefalos Med tanke på den senaste tidens turbulens på Buke känns det ganska nödvändigt med en uppdatering av FAQ och regler. Vill mod/Gunnar...
Svar
19
· Visningar
2 821
Senast: SiZo
·
  • Låst
Bukefalos För att inte hacka sönder tråden "Nu får det räcka!" mer än vad som redan skett lägger jag in in ny tråd om denna "problematik". Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
10 437
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar