Snacksidan - bukechatten

F

fin

Här om dagen förändrades bukechatten till den som är i dagsläget med bl a ett chattfönster längst ner på förstasidan. Den chatt som finns idag har färre funktioner än den tidigare på både gott och ont. Åsikterna är många.

Syftet med den här tråden är att lyfta diskussionen. Som det är idag diskuteras frågan livligt på chatten.

På den gamla chatten kunde man konversera privat med andra inloggade. Den funktionen finns inte idag. Min åsikt är att privata diskussioner inte borde vara i fokus på en publik chatt. Vill man diskutera privat så finns det andra vägar t ex genom att skicka PM eller att använda MSN.

En nackdel med den nya chatten är att det inte finns någon lista över deltagare eftersom man är "med" automatiskt om man är inloggad på buke. Man vet alltså inte vilka som finns där för tillfället. Om någon läser det man skriver.

Arkivet sparas väldigt länge. Vem som helst kan gå in och se vad som diskuterats tidigare under dagen.. t o m ett dygn tillbaka tror jag. Onödigt på en chatt enligt mig.

Eller vad tycker ni?

Sv: Snacksidan - bukechatten

Jag vill ha tillbaka den gamla hederliga chatten! Det känns som man är så uthängd på den nya chatten. Vem som hellst kan ju faktiskt titta

Måste säga att den "gamla" chattsidan var MYCKET bättre!!
Bätte översikt, man kunde se om det var någon inne på catten utan att gå in på sidan, lättare att kolla pm, ha privata disskusioner, kolla profiler, även lättare att skriva i chatten o se vad som skrev när det man skrev kom upp längst ner.
Kort sagt, det var bättre förr!!!!

Kolla PM och kolla andras profiler kan du göra nu, genom att klicka på användarens namn.

Ja alla vet ju redan vad jag tycker så mycket svavelosande dimmor som jag spritt omkring mig sedan chaten byttes ut.:rofl:
Sagt olämpliga saker till gammla chat kompisar har jag dessutom jort men som sagt har bett om ursäkt och är ångerfull.
Som sagt gillade den gammla bättre man hade översikt det blev inte lika rörigt som det känns nu när det är mycket folk inne.
Funktionen att prata privat tycker jag var väldigt bra.
Just på grund av att det lätt blir väldigt rörigt på den stora när det är mycket folk.
Då är det bra att kunna gå på sidan.
En lista på vilka som är inne på chaten är också en bra grej tycker jag för som det är nu får man gissa sig till vilka som är där om man inte kollar vilka som är inloggade på buke men då får man ändå gissa om den personen inte skriver något för då syns man ju.
Ett litet ljud är inte heller fel tycker jag.

ge oss den gammla chatten igen:banana:

Måste säga att den "gamla" chattsidan var MYCKET bättre!!
Bätte översikt, man kunde se om det var någon inne på catten utan att gå in på sidan, lättare att kolla pm, ha privata disskusioner, kolla profiler, även lättare att skriva i chatten o se vad som skrev när det man skrev kom upp längst ner.
Kort sagt, det var bättre förr!!!!

Kan inget annat än o hålla med :bow::bow:

kl

Jag saknar oxå den gamla chatten. Saknar att kunna snacka privat, då de varit lite som terapi för mej med en viss person, men sammtidigt kunna snacka med alla andra på den stora chatten. Sen en lista på vilka som är inloggade på chatten kan ju va en bra sak, så man inte sitter där å snackar med sej själv helt plötsligt :angel:
Fan, saknar tillåme ljudet ;)

Hoppas att nåt av de gamla kommer tillbaka på den nya chaten så alla kan va nöjda å glada :D

// Black

Instämmer med Black_Darling......

Jag instämmer helt och full med Fin! Ge oss den gamla chatten tillbaka, åtminstone en ruta så man ser vilka som är inne!

Det intressanta är att VARJE gång chatten har blivit utbytt mot en annan variant genom årens lopp så har liknande protester förekommit.
Vanans makt är stor... :idea:

Ala varianter har säkert för- och nackdelar, det lär nog finnas nån bra anledning till att Gunnar har valt att byta bort den som fanns förut...

Mitt förslag är att NI som använder chatten mest ger det en månads testperiod innan ni utvärderar färdigt! :idea:

Det är väl okej med en månads utvärdering.
Men jag tycker att det måste vara en typ av iloggning som förut, inte samtal för allmän beskådning.
Det kommer att "döda" chatten än mer.

Intsämmer med Ameo, ge det lite tid. Har hängt här sen 97 och varje gång något ändrats med forumen eller chatten så är det samma sak, massor av protester. Majoriteten av människor är onekligen mycket konservativa.
Visst finns det nackdelar med den nya, lista på vilka som är inloggade saknar jag också, å andra sidan sa den inte alltid så mycket iom att många var inloggade men inte sa nått. Möjlighet till privatchatt saknar jag inte, det finns så många andra möjligheter till det nuförtiden att det känns onödigt och det ökar dessutom risken att få in personer vi inte vill ha.
Att inlägg sparas ett dygn är väl kanse inte helt nödvändigt samtidigt tyckler jag att det är rätt trevligt att kunna gå tillbaks och titta vad som diskuterats så att det är lättare att komma in i samtalet. Dessutom blir det en nostalgitripp tillbaks till den första (?) chatten som mer var som en anslagstavla. På den tiden hade jag en superlångsam dator hemma vilket gjorde det ganska omöjligt att chatta hemma så första timman på jobbet (timmarna ?) gick åt till att läsa ikapp för att se vad som hänt sen sist.
Måste lägga till att just jag uppenbarligen inte riktigt trivts med den förra chatten, vet inte riktigt varför men jag har mer och mer slutat hänga där så nånting har det uppenbarligen varit. Eller har jag helt enkelt bara tröttnat efter dryga 10 år? Känns inte så troligt iofs.

Senast ändrad:

Jag tycker att efter bukes krasch förra juli, så försvann intresset för chatten för många, efter det så ha i alla fall inte jag kommit i gång alls där på samma sätt som innan.
Då var chatten det allra roligaste med buke.

Det kanske finns en till fördel med den nya chatten. Det är enklare att slinka in där än på den gamla där man var tvungen att logga in. Jag märker att jag är där lite mer även om det är korta stunder.

Ok eftersom Gunnar redan verkar ha bestämt sig för att chaten skall se ut som den gör nu så är det väl igentligen ingen ide att fortsätta diskutera bara bita i det sura äpplet.
Hursomhelst vill jag bara svara Ameo och Tulip.
Eftersom jag också hängt här en ansenlig tid så vet jag också att det har varit livliga diskutioner när något här ändrats.
Vet också att en hel del användare HELT stlutat att komma till buke efter det, vet det med säkerhet eftersom jag känner två av dom irl.
Dom ändringar som jorts tidigare har kanske varit nödvändiga.
Men den här gången käns det som det är tagit ur luften.
Tidigare ändringar och byte av chat har inte varit till det sämre vilket jag tycker det här bytet är.
Då har till ex chaten bytts till en kanske något bättre med alla funktioner som den tidigare caten har haft.
Sedan vill jag åter igen peka på den fruktansvärt viktiga sociala funktion som chaten haft genom åren jag ska inte tjata och upprepa mig i det oändliga men så mycket nya vänner som jag fått genom chaten genom åren.
Dom flesta har jag lärt känna irl.
Genom att tabort privat funktionen försvinner helt den sociala biten anser jag.
Är medveten om att det kanske förekommit en del oegentligheter men nu får vi som skött oss lida för det.
Det är inte alltid man vill snacka häst heller och att då kunna dra sig på sidan och snacka lite annat är ju en av stötestenarna på en ämnesinriktad chat.
Måste hålla med ygg att man känner sig väldigt uthängd på den nya och att samtalet blir stolpigt och stelt.
Sedan fins ju möjligheten som fnyz nämde på chaten igår att någon helt oskyldig blir avstängd pg av att man kanske blivit indragen i diskutioner där man inte velat vara och sedan få klä skott för det.

Och vist kan man ju ge chaten en månads prövotid men jag tycker inte man behöver vara där specielt länge för att inse att den lider brist på det mesta.
Gunnar pratade igår om att han hade en joker i ärmen som han skulle precentera senare nyfiken på vad det kan vara.

För att sammanfatta tror jag bytet till den här chaten är spiken i kistan så att säga.
Vet att jag låter fruktansvärt negativ nu men alla jag redan känner, alla har inte skrivit här dock, känner likadant.
Återigen vittsen med en chat är att kunna diskutera i realtid så att säga kunna välja med vilka man vill atla ostört med och samtidigt kunna delata i den allmäna diskutionen.
Kan bara återigen belysa detta genom att säga att det fins personer här som hjälpt och betytt väldigt mycket för mig genom sorg och kris vilket inte varit möjligt utan chaten som den tidigare sett ut.
Och vist Tulip nostalgitripp men varför en nostalgitripp till det sämre.Det vinner man inga nya användare på.
Och slutligen till bukechaten har jag och förmodligen dom flesta kommit för att dels träffa likasinnade mäniskor med samma intresse men framförallt för att det har varit en sådan trevlig stämmning och lika mycket för att man där har träffat enmassa seriösa mäniskor,vilket man inte gör på dom flesta andra chater på nätet.
Jag har till och med träffat på folk där som inte tillhört hästvärden som sagt att det var den bästa chat dom varit på.
Och varför måste alla på en ämnesinriktad chat vara fack idioter.
nej som sagt jag tror att den sociala biten har underskattats grovt vid bytet till den nya helt omodrena chaten två kliv bakåt.
Tror att vi som anses koncervativa igentligen blickar framåt mer än dom som står på sig för den nya.
Tack för allt buke har varit för mig och tack alla jag känner och skulle lära känna.

Tack

Liknande trådar

Bukefalos Med tanke på den senaste tidens turbulens på Buke känns det ganska nödvändigt med en uppdatering av FAQ och regler. Vill mod/Gunnar...
Svar
19
· Visningar
2 821
Senast: SiZo
·
  • Låst
Bukefalos För att inte hacka sönder tråden "Nu får det räcka!" mer än vad som redan skett lägger jag in in ny tråd om denna "problematik". Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
10 437
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV