Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*
Precis så ser dom ut!
Gula och vätskande, blir som på bilden när man plockat bort dom. Håret följer liksom med. Jag brukar plocka bort och smörja med fet 4S salva. Känns som att det är det som hjälper bäst. Han får dom hela sommaren.
Trodde ju innan att han hade eksem men vi tog blodprover i somras och han är inte alls känslig mot knott, dock verkar han vara känslig mot mycket andra kryp som fästing och bromsar. Så funderar faktiskt på att avvakta med täcket, iom att det känns som att han kliar mer med täcke så kanske det räcker att täcka när det är mycket bromsar och annars låta huden andas och istället spraya med insektsspray och bada med Prob ofta.
Han kliar mest i ansiktet, öronen och bakbenen och där skyddar ju inte täcket ändå.
Såntdär hundband kanske man skulle testa
Dock ligger min gris så mycket och går och bökar massa i buskarna så tror tyvärr inte det skulle hjälpa
Ser det ut typ såhär efter fästingarna?
Andi får reaktioner som på bilden(vätskande/gula skorpor o små svullnader) de första veckorna fästingarna kommer, sen verkar han bli lite mer immun o får iaf inga svullnader. Han kan jag dock switcha utan problem o det funkar ju.
En tanke jag slås av är såna naturliga fästinghalsband som finns till hundar, kan man inte köpa såna och göra lite special o typ fästa runt benen vid karleden? Som såna där "kotringar" eller vad det nu kan heta Ni förstår kanske hur jag menar? Jag vet förståss inte om de naturliga banden funkar men man kan ju pröva. De borde inte vara några direkta kemikalier i? Hästen kan ju iofs få fästingar när de ligger ner, men ändå
Precis så ser dom ut!
Gula och vätskande, blir som på bilden när man plockat bort dom. Håret följer liksom med. Jag brukar plocka bort och smörja med fet 4S salva. Känns som att det är det som hjälper bäst. Han får dom hela sommaren.
Trodde ju innan att han hade eksem men vi tog blodprover i somras och han är inte alls känslig mot knott, dock verkar han vara känslig mot mycket andra kryp som fästing och bromsar. Så funderar faktiskt på att avvakta med täcket, iom att det känns som att han kliar mer med täcke så kanske det räcker att täcka när det är mycket bromsar och annars låta huden andas och istället spraya med insektsspray och bada med Prob ofta.
Han kliar mest i ansiktet, öronen och bakbenen och där skyddar ju inte täcket ändå.
Såntdär hundband kanske man skulle testa
Dock ligger min gris så mycket och går och bökar massa i buskarna så tror tyvärr inte det skulle hjälpa