Snäck resept

Modig_Korn

Trådstartare
Zebran yrar om välling till snägglorna... Några resept? Mina börjar tröttna på grönsaker nu :devil: :smirk: Alternativ kost? och förstås Resept till dessa...

Kan de äta havregynsgröt? jag menar slajm som slajm :rofl:

Sv: Snäck resept

Jag gav de välling köpt på affär, sån för aktiva barn med päronsmak (vällingen har päronsmak alltså, inte barnen!) :p Använder det till att "göda" småråttorna och få i de mer näring så man kunde väl lika gärna ge det till sniglarna också då :D
Havregrynsgröt är gott ja! Mina marginator älskar det, fulicorna är lite mer petiga men äter väl en del iaf, reticulatorna bojkottar så mycket det bara går. Speciellt om jag blandar havregryn med öl istället för vatten, DET är poppis bland marginatorna!
Barnmat med inte för mycket salt ska visst vara smaskens, har inte provat men har hört att det är smaskens.
Hundgodis kan jag rekommendera förresten. Mina älskar sitt hundgodis! Men ta inte kattmat istället, det är för salt :p
Hampfrögröt ska visst vara poppis också, och jävligt nyttigt. Frön och så öht är mumma och nyttigt för de.
Kokt potatis är gott också. Vissa brukar visst ge sina sniglar köttbitar, men det vete fan hur det ska tillagas innan, har aldrig provat själv.

Jag ska förbi vid djuraffären imorrn och kolla innehåll på kräckerstänger. Iom att frön är både gott och nyttigt för de så vem vet, kan ju vara värt ett försök iaf - eller med fröklockor eller så.
Hirskolv ska jag prova också tänkte jag :)

Ey modig, ikväll ska jag iväg och skicka pengar så typ om 1-2 veckor borde våra sniglar anlända och en vecka efter det så borde dina nya sniglar anlända hos dig! :)

Finnemang... asså jag förstår inte hur jag ska kunna skeppa ut alla mina snäggbebisar..
Halva storbritannien vill ju ha nu :smirk:

Mohaha :devil:
Du kan ju fråga om du inte kan skicka alla till en enda som sedanskickar vidare. Så har de gjort flera gånger så har Paul skickat ut inom england :)

och hur är det tänkt att jag ska kunna föreslå det? har typ ig i engelska :angel: :smirk:

"Is there anyone that is able to send out snails within UK if I send them to you?" kan du tex skriva på forumet (jag hade VG i engelska A och MVG i Engelska B) :D

Förresten, kommer du sälja nån av albinosarna? :angel: Om de nu är glutinosa så glöm inte mig! Vi kan byta, du kan få två pannkakssniglar om du vill, jag skulle ju bara ha 3 :D

Min, min :love:
Fast du kan få ngra av syskona
Förutsatt att det inte kläcks fler albisar.......... :smirk:

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 381
Senast: monster1
·
L
Övr. Hund Har börjat fundera omkring det här med hundar,uppfostran samt flockledare/flockmedlem. Jag har vissa åsikter vad det gäller min egen...
2
Svar
22
· Visningar
2 192
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar