Sv: Snäck resept
Jag gav de välling köpt på affär, sån för aktiva barn med päronsmak (vällingen har päronsmak alltså, inte barnen!)
Använder det till att "göda" småråttorna och få i de mer näring så man kunde väl lika gärna ge det till sniglarna också då
Havregrynsgröt är gott ja! Mina marginator älskar det, fulicorna är lite mer petiga men äter väl en del iaf, reticulatorna bojkottar så mycket det bara går. Speciellt om jag blandar havregryn med öl istället för vatten, DET är poppis bland marginatorna!
Barnmat med inte för mycket salt ska visst vara smaskens, har inte provat men har hört att det är smaskens.
Hundgodis kan jag rekommendera förresten. Mina älskar sitt hundgodis! Men ta inte kattmat istället, det är för salt
Hampfrögröt ska visst vara poppis också, och jävligt nyttigt. Frön och så öht är mumma och nyttigt för de.
Kokt potatis är gott också. Vissa brukar visst ge sina sniglar köttbitar, men det vete fan hur det ska tillagas innan, har aldrig provat själv.
Jag ska förbi vid djuraffären imorrn och kolla innehåll på kräckerstänger. Iom att frön är både gott och nyttigt för de så vem vet, kan ju vara värt ett försök iaf - eller med fröklockor eller så.
Hirskolv ska jag prova också tänkte jag