Sv: Snäck-funderingar
Ah, då hänger jag med
Sphagnummossa går utmärkt, det är typ det bästa man kan ha. Tänkte köpa sånt själv men det blev så dyrt
Jag hade låtit bli om jag vore du. Det är ju handeln som gör att de kan fortsätta, inga kunder inga fler snäckor
Dessutom är det överjävligt med viltfångade just för att man blir så nojig... Själv brydde jag mig inte i råttlungmask iom att den är rätt ovanlig, jag är en sån där "det händer inte mig"-person - däremot en annan mask som är desto vanligare och borrar sig ner i skinnet på en var jag mer än lovligt nojig över, och den är ändå helt ofarlig
Och så är det som kornet säger, räkna med att inte få ta med de hem. Du får snällt skicka de med posten om du ska få hem de
När det kommer till ungar så hade jag satsat på någon av alla Archachatinor - de får färre men större ägg så det blir inte hundratals småttingar med såna och det är nog lite enklare att hantera så man inte drunknar i de till slut. Vad du än gör, skaffa inte Achatina iredalei för att ta smått av, de föder levande ungar
Und yes, fulica är lite omöjligt att bli av med. Möjligtvis att rodatzi och sånt kan funka, de fanns det en del habegär för sist jag hörde nåt iaf. Men, det blir mååånga småttingar.