Snabbväxande buske/träd som gillar blöt lergjord?

JessicaM

Trådstartare
Ska ha som vindskydd.. Har ett stort träd/buske som växer mitt i våran bäck och den är jättebra för den ger vindskydd och skugga åt hästarna..

Har ni några förslag på riktigt bra snabbväxande träd/högre buskar (Vindskydd)??

Väldigt blöt mark här och lerjord + blåser (På Landet i Värmland)

Sv: Snabbväxande buske/träd som gillar blöt lergjord?

Besksöta! Den är en sumpväxt från början så enda sättet att få den att INTE växa är att plantera i torr sandjord! (Och inte ens då dör den - men den för en tynande tillvaro...)

Den är en klätterväxt som snabbt täcker en spaljé, får lila blommor på sommaren och röda bär på hösten - både dekorativ och väldigt tacksam alltså! Enda nackdelen är att den är giftig - så om man har små barn ska man undvika den.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
Trädgård & Växter Efter en månad i mitt nya radhus inser jag att mina 750kvm trädgård i stort sett bara vilar på berggrund och den lerjord som området är...
Svar
11
· Visningar
1 124
Senast: Paddington
·
Trädgård & Växter Vi flyttade in i nya huset för lite drygt två månader sedan. Min erfarenhet av växter sträcker sig till krukväxter som inte blommar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 565
Senast: labb
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka