Snabbt svar!!

M

Miss_Hanna

Hej!
Någon som vet ifall Tipperary västarna är godkända för fälttävlan?
Svara snabbt!
MVH Hanna

Sv: Snabbt svar!!

Hej!
Svara snabbt!
MVH Hanna

Jag vet..

att det finns Tipperary som säljs som inte är gdk för fälttävlan MEN det finns Tipperary som är det. Du måste alltså kolla att just den du ska köpa är gdk. :)

Hej!
Svara snabbt!
MVH Hanna

Nej, det finns det faktiskt inte! Jag har ringt till Ingdams och de "erkände" efter lite påtryckning att Tipperary inte är BETA godkända än utan det finns en ansökan inskickad till BETA men den är inte behandlad. Om man läser noggrant på Ingdams hemsida så står det där.:(

Nej, det finns det faktiskt inte! Jag har ringt till Ingdams och de "erkände" efter lite påtryckning att Tipperary inte är BETA godkända än utan det finns en ansökan inskickad till BETA men den är inte behandlad. Om man läser noggrant på Ingdams hemsida så står det där.:(

men gå in på Tipparys sida så finns det att köpa i England. (eller har det kanske egna regler där :angel: )Det är INTE samma väst som den hos H&R och Ingdams.

Till Miss_hanna
Det finns andra västar som liknar Tipperay, både godkända och icke godkända. Tyvärr även västar med gdkmärkning som inte är godkända. (Konsumentverket hade info om detta i somras.)

Jo, jag vet, jag kollade dem i England. Men de är inte BETA godkända där heller men skillnaden är att du inte behöver en BETA godkänd väst för att tävla i England. Det finns andra godkännanden internationellt och de har Tipperary men i vårt fantastiska lilla land måste ju västarna vara just BETA godkända...:mad:

Liknande trådar

Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 322
Senast: hamilton1
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
914
Senast: Mojma
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 649
Senast: Amha
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka