Snabbt svar tack!

SweetBriar

Trådstartare
Ska på min första regionala imorn och undrar när man senaste måste ha vet.besiktigat? 1h innan man startar är det va? Har inte TR här :(

Tacksam för svar!!

Sv: Snabbt svar tack!

Har inte heller TR men har absolut för mig att det inte är någon tidsgräns. Bara du besiktigar innan du startar. Det brukar stå i ryttarmeddelandet om det gäller något annat. Där står också vilka tider veterinären är på plats. Ofta finns det ju någon paus inlagd. Bra att planera så att man inte kommer mitt i pausen.

Finns ingen sån gräns vad jag vet. Sist jag tävlade så besiktade jag vart det lite ont om tid så jag besiktade en kvart innan jag skulle starta.

Ok, då vet jag :) Tack för svar båda två! Hade för mej att det var ngn tidsgräns :p

jag har tom besiktat efter jag startat första klassen haha

Ska på min första regionala imorn och undrar när man senaste måste ha vet.besiktigat? 1h innan man startar är det va? Har inte TR här :(

Tacksam för svar!!

Vet brukar vara på plats 1 timme innan men du behöver "bara" besiktiga innan första start. Alltså ingen bestämd tid.

haha det har hänt flera gånger när jag trott att mamma besiktat och hon trodde jag besiktage. ibland när det är jätte stressigt har jag även suttit på hästen och travat för veterinären och vet kollat efter jag startat under sadlen och så...

Om det av ngn anledning är tidsnöd så kan man få tillåtelse att besiktiga efter man ridit första klassen. Men då är det ju idé att fråga överdomaren om lov och inte göra det på eget bevåg.
Och ja, jag har varit med om det.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka