snabbt svar tack...

Vita_N_6520

Trådstartare
När man ska anmäla sig till allsvenskan, inte behöver väl lagledaren alla hästar/ryttares papper för att bara anmäla laget då?

Så har vi aldrig gjort förrut iaf, men nu sa dom att jag skulle ta med papprena så att lagledaren skulle kunna anmäla laget på morgonen.. :confused:

Hon ska alltså inte anmäla de individuella starterna...

Sv: snabbt svar tack...

Nej lagledaren behöver INTE hästarnas papper.
jumanji

Tack. Jag är inte så villig att lämna ifrån mig mina papper sådär nämligen, ÄVEN om det är till min tränare.. :crazy:

Nej, som lagledare brukar man få en blankett där man fyller i vilka som ska rida i laget och i vilken ordning dessa ska rida. Några andra papper behöver man inte...

Hmm, men lagdeltagarna anmäls väl inte förrän på tävlingsplatsen?

Ibland kan man få maila in prel laguppställning innan tävlingsdagen, men det slutgiltiga laget lämnas in på tävlingsdagen.

Som mottagare av anmälningar är man VÄLDIGT tacksam att få in laguppställningen i tid, det tar ju lite tid att lägga upp i Equipe, och man vill ju gärna kunna ha det färdigt till tävlingsdagen, om möjligt;)
jumanji

I RS Pro tar det åxå tid - särskilt som det programmet inte alltid gör som man vill (och aldrig finns det ngn man kan fråga) :angel:
Värst är ändå lagtävling i hoppning :crazy:

Jo man brukar ju ha en individuell klass i lagklassen åxå, och den måste man anmäla till = lagdeltagarna måste åxå anmäla före sista anm.dag.
Däremot brukar man anmäla laguppställning, dvs vilka ryttare som ska rida i laget och i vilken ordning de ska rida på plats på tävlingsdagen, typ ngn timme innan klassen startar.

Fast jag syftade på dressyren nu då.. ;)
Där anmäler ju alla individuellt själva, och lagledaren skickar in en laguppställning.

I hoppningen däremot är det ju som du säger. Lite svårare att göra det i dressyren kanske :D

Ja jag syftade åxå på dressyren. Så som jag beskrev går det till här iaf...

Vad blir svårare i dressyren :confused: Det är ju i hoppning man inte har ngn individuell klass i lagklassen...

För att man får får ju starttider innan (Här iaf).

Det kanske går till på något annat sätt hos er, men häst så anmäler man sig som sagt individuellt i LC el LB, och sen är man automatiskt med i lagklassen om lagledaren anmäler en dit.

Jag förstår inte redigt hur du menar att det ska gå till. :confused:
Om det ex är 10 lag x 3 ryttare så tar ju lagklassen minst tre timmar (Om man räknar på 6 minuter). Utan pauser. Oftast är det ju fler lag, och en del pauser.

Menar du då, att man måste komma dit när klassen startar, och sen helt enkelt vänta på sin tur? :confused:
Det kan ju ta hur lång tid som helst.
Har ni enbart lagryttare i lagklasserna då?

I det distrikt som jag och PF tillhör så är individuell tävlan i lagklassen obligatorisk + att det oftast är så många lag anmälda så att det är svårt att få rida individuellt i lagklassen om man inte tillhör något av lagen i serien. Oftast är det dessutom så att klubbarna vill ha in startavgiften på sitt konto innan tävlingen, vilket gör att man i princip måste ha tagit ut laget innan anmälningstiden gått ut.

Lagklasserna tar en evighet att genomföra...

Här är det precis som b_a_l skriver.

Finns det plats för individuella starter läggs de sist eller först i klassen, detta brukar framgå av ryttarmeddelandet.
Om man ska ha fasta starttider läggs lagryttarna in som Klubb XX ryttare 1, ryttare 2 osv på fasta tider, sen när man vet villka ryttare det blir kommer en definitiv startlista ut innan klassen börjar.

Lagledaren måste vara på plats innan klassen börjar för att anmäla laguppställning. När övriga lagdeltagare kan dyka upp beror ju på om man har bestämt startordning i förväg eller ej - men alldeles oavsett vill man ju vara på plats när första ryttaren i ens lag rider (eller är det bara jag som är uppfostrad med sån laganda?)

Och ja, det tar lång tid....fast det gör iofs all dressyr :p

Det låter som ett konstigt system.. :p

Jo det är klart att man vill vara där när alla rider, och på så sätt låter ju ert system minst hundra ggr bättre än vårat.

Igår startade de två första ryttarna runt 9, tre av oss mellan halv ett och halv tre, och den sista vid halv fem.
Så det var ju "omöjligt" för oss att vara där när alla startade. :crazy:
Tycker det vore bättre om det var så att lagdeltagarna startade först el sist!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 706
Senast: karl_h
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar