Snabbt svar om priser på vet.besiktn m.m.

J

Jossan

Hej!

Jag undrar över ungefärliga priser på:

1. Veterinärbesikting inför försäljing av unghäst
2. Pass till unghäst, new forest-korsning som blir stor häst
3. Registrering av samma häst

För visst behöver man både regga och fixa pass? Och innan årsskiftet?

Tacksam för snabba svar!!!

MVH/

Josefine

Sv: Snabbt svar om priser på vet.besiktn m.m.

Besiktade min 3 åring för försäljning i våras, det kostade 1000 kr. Men det är nog generellt på var i landet du bor. Registrering osv, på din häst kan jag inte svara på. Vet bara vad det kostar på halvblod.

Oj? 1000 kr?
Hade fått för mig under 500....

Fler erfarenheter? Det gäller Östergötland, jag vet inte om det skiljer från kommun till kommun, mer än förstås från veterinär till veterinär.

MVH/

Jossan

Minst 1000 kr skulle jag säga om du tar ut en veterinär och betydligt dyrare på klinik. Vet inte vad Bengt Y tar om du åker hem till honom, om han nu fortfarande tar emot.

Registrering och pass är samma sak. När du registrerar hästen får en en handling=pass. Kostnad beror på vilken rasförening som ska regga den. ASRP? Kolla deras sida isåfall. Priserna brukar så på respektive rasförenings hemsidor.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej allihop! Det är såhär. Jag har hittat en liten shettis, som skall gå som sällskap till våra stor hästar. Den är verkligen jäätte...
2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Idaidut
·
Ridning OBS! Kolla inlägget under detta inlägg för en kortare sammanfattning om ni inte orkar läsa igenom hela det här inlägget! Hej! Jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: mumin
·
L
Träning Hej! Jag är rätt nyinflyttad i en by och häromdagen ringde min granne och undrade om jag möjligtvis kunde hjälpa honom att rida in...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Liquid Diamond
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama