Magiana
Trådstartare
Jag har blivit slak i värmen och orkar inte riktigt laga mat. Aptiten är också lägre än normalt men hungrig är jag så jag måste ju äta något. Men det är svårt att komma på något vettigt. Till lunch blev det ett par pyttesmå kokta potatisar (kalla), ett kokt ägg och inlagd sill. Det fanns visst bara två pyttesmå bitar sill kvar i burken så jag kompletterade med yoghurt och musli, sen en laddning kokt broccoli.
En räkmacka kan ju också funka, det behövs ju bara ett kokt ägg, skalade räkor, en skiva bröd och dressing, men nu saknar jag ingredienser till dressingen hemma (creme fraiche och majonnäs).
Någon slags pannkakor kan jag få ihop, men sen då?
Vore ju fint om jag kunde visa vad jag har hemma och få förslag på mat utifrån det, men det är väl inte helt praktiskt. Vad hittar ni på att äta när det är så här varmt och slöheten sätter in?
En räkmacka kan ju också funka, det behövs ju bara ett kokt ägg, skalade räkor, en skiva bröd och dressing, men nu saknar jag ingredienser till dressingen hemma (creme fraiche och majonnäs).
Någon slags pannkakor kan jag få ihop, men sen då?
Vore ju fint om jag kunde visa vad jag har hemma och få förslag på mat utifrån det, men det är väl inte helt praktiskt. Vad hittar ni på att äta när det är så här varmt och slöheten sätter in?