Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har en sån här sele, och nu så har jag köpt till såna här för att göra det hela lite enklare.
Men hur fäster man dem på selen? Ser ju ut som det är en extra rem som går ner vid magen...
Kanske förstår jag lite mer när jag har dem i handen, men skulle vara glad om någon kunde förklara.
Du ersätter den rem som du sticker skaklarna i med den nya sen använder du den remmen som kommer uppifrån och låser kopplingen . det är lätt att se när du sätter på seelen.
Eller klippa av den befintliga rem som redan sitter där?
Men det brukar gå att skruva bort tömringar och däckelståndare så kan man sätta dit en rem
Men har du inget stigläder eller annan liknande rem till hands då?
Vill inte förstöra den befintliga remmen ifall att jag skulle behöva använda dem vanliga skakelremmarna.
Kan man ta ett stigläder??? De e inte för klent?
Ja kanske?
Vet inte hur kraftig remmen som sitter där är?
Men nylonband med hög brottstyrka måste fungera
Kan du inte visa lite foton på just din sele, närbilder?
Vi har gjort precis som dig och bytt ut skakelfästen till vanliga snabbfästen. Vi körde med de långa remmarna ett tag tills vi insåg att de nya skakelfästena var suveräna och att vi kommer inte att byta tillbaka till de gamla Sen skar vi av dem och det har vi aldrig ångrat.
Foder & Strö
Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Ekonomi & Juridik Ska kunna rida ja, men nytt ställe och blåst på det kan ju påverka att hästen var mer spänd än vanligt. Speciellt om den stått i utebox...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.