Snabbfråga: övergödning i beteshage

E

Eeiram

Gödning i beteshage

Hej!

Vi tänkte slänga ut en säck kalksalpeter (gödning) i en av beteshagarna för det växer så dåligt. Hur pass länge måste man vänta innan hästarna kan gå i hagen för att de inte skall skadas av gödningen? Det där lär ju smälta innan och så, men hur länge måste man vänta ungefär så att det inte skadar hästen?

Mvh Marie

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snabbfråga: övergödning i beteshage

Jag har hört 2 veckor men jag brukar själv vänta lite längre. Jag väntar tills att det har regnat rejält ett par gånger och det inte syns det minsta spår av gödning.

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 554
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag har två Shetlandsponnys som inte har några problem när det gäller olika foderrelaterade sjukdomar som EMS och Fång mm. Det betyder...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: kol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?