Snabb kandarfråga

W

Whatahotgirl

Brukar man vanligtvis ha kort eller lång skänkel på sin kandarstång när man tävlar?

:bump:

Sv: Snabb kandarfråga

Underskänkeln får vara max 10 cm, inom det måttet är det helt fritt och upp till var och en vad som passar bäst.

Jag kan dock säga att 10 cm är ganska långt, och det finns nog knappt att få tag i utan att specialbeställa. De flesta stänger som används inom tävlingsdressyren ligger nog på 7-8 cm.

Sv: Snabb kandarfråga

Det är betydligt vanligare med kortare varianter. Men det finns även de som rider på väldigt långa. Men som sagt, jag har iaf uppfattningen att det är fler med lite kortare.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: Fiorano
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 648
Senast: Badger
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar