SNABB HJÄLP mot virus önskas!!!

D

Dinosaur

Hej!

Har fått ett trojan-virus på min kära dator och har inget fungerande anti-virusprogram.

Finns det något gratis anti-virus program man kan ladda ner??? Hittar bara en massa scan-program, vilket iofs är bra, men inte riktigt vad jag behöver.

Om det inte finns något gratis... Vilket är bäst??? Mest prisvärt??? osv....

Hoppas här finns någon som kan hjälpa mig. Tycker om hästar, men inte riktigt alla... :crazy:
 
Sv: SNABB HJÄLP mot virus önskas!!!

Jätte-TACK!!!!!! Ska hem och prova ikväll!!!!
 
Sv: SNABB HJÄLP mot virus önskas!!!

Jag har också AVG och är supernöjd! Kanon med ett bra och gratis antivirusprogram!

Mvh Cissi
 
Sv: SNABB HJÄLP mot virus önskas!!!

Hur vet du att du har fått en en trojansk häst då?
En del spyware kan ibland uppfattas som en trojansk häst.

Om du har fått in en trojan så hjälper inte ett antivirusprogram (antivirusprogram är mer förebyggande än botande), då behöver du en fix. För att hämta hem en fix behöver du inte programet i fråga och fixen är gratis för neddladdning.

Här finns fix:
http://www.pcmint.se/
 
Sv: SNABB HJÄLP mot virus önskas!!!

avast

Jag har avast och tycker att det är jättebra.
 
Sv: SNABB HJÄLP mot virus önskas!!!

AnetteJT skrev:
Hur vet du att du har fått en en trojansk häst då?
En del spyware kan ibland uppfattas som en trojansk häst.

Om du har fått in en trojan så hjälper inte ett antivirusprogram (antivirusprogram är mer förebyggande än botande), då behöver du en fix. För att hämta hem en fix behöver du inte programet i fråga och fixen är gratis för neddladdning.

Här finns fix:
http://www.pcmint.se/

Ok, ska förklara. Har ett antivirusprogram genom telia. Men det har gått ut och jag betalar inte för det. Det har inte reagerat på något överhuvudtaget sen jag fick datorn för ca 1 år sedan. men nu helt plötsligt rasslade det till och talade om för mig att jag hade ett virus av typen trojan.win32.StartPage.gi.

Men mitt antivirusprogram lyckades varken radera eller döpa om eller få bort problemet på något annat sätt. Vilket leder till att meddelandet om att jag har fått viruset ploppar upp hela tiden och är allmänt i vägen.

Detta drog igång när jag försökte köra adaware för första gången på väldigt länge. Där finns en massa skräp som ska bort men adaware klarar inte av att ta bort alla filer. Allting hänger sig och så kommer virusvarningen fram.

Tack för fix tipset. Ska testa...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: SNABB HJÄLP mot virus önskas!!!

vad är det för ett virusprogramm du har via telia? en del virus har speciella borttagningsmetoder som att köra antivirusprogrammet i felsäkert läge.
 
Sv: SNABB HJÄLP mot virus önskas!!!

Jag har F-secure. Vet inte vilken version , och det är säkert inte uppdaterat på lääänge. är tyvärr inte hemma nu, så jag kan inte undersöka saken förrän i kväll.
 
Sv: SNABB HJÄLP mot virus önskas!!!

Det var alltså AdAware som upptäckte trojanen?
Då är det säkert ett spyware, men kör fixen ändå.
Har du service pack 2 på din dator?
Annars så hämta hem de senaste uppdateringarna som täpper till porten där viruset kommer in.

Ladda sen hem nya AdAware SE...Och uppdatera det regelbundet.
MYCKET BÄTTRE!

Ta sen bort det gamla antivirusprogrammet från datorn innan du installerar ett nytt.
Köp sen ett antivirusprogram, man får vad man betalar för.
Det ÄR värt pengarna...
 
Sv: SNABB HJÄLP mot virus önskas!!!

Tackar så jättemycket för alla svar!!!!

Tror det löser sig nu. Har inte hunnittesta något än, men det kommer....

Tack, tack, tack
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 641
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 406
Senast: Stereo
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 548
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp