Snabb hjälp med tider tack!

Miljon

Trådstartare
Det var en halv evighet sedan jag tog grönt kort, och jag vet inte om vi gick igenom det här då. Hursomhelst.
Tävlingen startar 9.00 i vanlig ordning. Jag rider d-ponny, så det är ett gäng b- och c-ponnyer innan det är min tur. Hur tidigt behöver jag vara på plats för att gå banan? Man brukar väl inte få gå mellan kategorierna, men hur nära inpå första start är banan öppen?

Nästa fråga. I equipe-appen står det tider för när klassen beräknas vara klar, ex. 03.10. Jag förmodar att det betyder 3 timmar och 10 minuter efter första start då, alltså strax efter 12, kan det stämma? Hur korrekt brukar den tidsberäkningen vara?
Om det har någon betydelse så är det en klubb som anordnar mycket tävlingar, även regionalt och nationellt, så jag utgår från att de är snabba, smidiga och har koll.

Snabbt svar skulle uppskattas något enormt! :)

Nu var det kanske i söndags du tävlade iom att du ville ha snabba svar ;) men hos oss brukar banan stänga bara ett par minuter innan första start. Brukar räkna ungefär 25 ekipage per timme, sen några extra minuter för höjning och eventuell prisutdelning mellan kategorierna.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Ska vara med i en klass där jag startar sist av sammanlagt 80 ekipage (alla kategorier) Jag har en D-ponny och det är 44 stycken...
Svar
4
· Visningar
1 191
Senast: Nasseman
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Denna dag för 15 år sedan lade jag upp mina första webb-sidor på internet. Detta skedde alltså 14 maj 1996. Jag försöker ofta ägna...
2
Svar
39
· Visningar
6 040
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar