Snabb fråga!

T

Tummeliten

En enkel snabb fråga.

Kan man höja stallhyran under uppsägningen?

//Tummeliten

Sv: Snabb fråga!

Enkelt svar: nej. MEN beror på vad som avtalats.

Normalt sett får avtalet inte förändras i väsentliga deler utan att uppsägningstiden beaktas. D v s om man ska göra större förändringar (ändra servicenivå t ex) kan man inte låta ändringarna gå igenom förrän det gått lika långt tid som uppsägningstiden. Har man då två månaders uppsägningstid går ändringarna igenom två månader efter att de aviserats.

Detta för att kontraktsparterna ska kunna säga upp kontraktet om de nya förutsättningarna inte fungerar för dem.

Vanligast är nog att man helt enkelt säger upp sina inackorderade enligt uppsägningstid och sedan presenterar sitt nya kontrakt. Take it och leave it.

Tack för ditt svar! :bow:

I detta fallet är personen först uppsagd och sedan fått presenterat en ny stallhyra för sig....

Det har hon nog inte fått nåt riktigt svar på.

Men tror det var att stallägaren hade fått förhöjda levnadsvanor över lag, eller nåt med elen....är inte riktigt hundra på vad....

I smsét hon fick stod det pga höjda priser.

2 mån uppsägning e det jag vet ialla fall. Kan fråga henne om det stod nåt om hyreshöjning.

Vet att hon sagt att den gamla hyran står i kontraktet ialla fall....

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
950
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Idag på morgonen (runt 9) var jag i hagen hos hästarna där ligger en stor lada längs sidan och bakom den våra grannars hus... 2
Svar
24
· Visningar
2 239
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 699
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Nu när räntorna sjunker sker detsamma med räntan på sparkonton. Jag har Coop och SBAB men skulle vilja ha ytterligare en bank, och vill... 2 3
Svar
55
· Visningar
2 996
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus