Snabb fråga!

doglover

Trådstartare
Sonen fyllde 2 år i onsdags och han har fått 500 spänn av morfar. Morfar ville att han skulle få något användbart, ej leksaker.
Är det nödvändigt med en jacka?
Han har en mc-jacka i fakeläder, 2 jeansjackor, en del regnjackor (även fleecefodrade) och 2 tjocka vinterjackor.
Men antingen är de för varma (vinterjackorna) eller så börjar de bli för kalla.:p Jeansjackorna t.ex. Overaller har han med.

Är det nödvändigt med ännu en jacka? Tänkte då en jacka han kan ha nu innan det blir för kallt, eller ska jag satsa på kläder istället?

Tänkte mig typ en fleecejacka i soft shell eller så. Med en tröja under bör ju det funka rätt bra?

Sv: Snabb fråga!

Beslutsångest som vanligt!
Vill ju att det ska bli något nödvändigt som han behöver. Eller kan behöva.

Tänkte mig typ en fleecejacka i soft shell eller så. Med en tröja under bör ju det funka rätt bra?

Japp, de är jättebra. Kolla runt efter windstoppers, det är de vanligaste jackorna av den typen för småttingar. Både Didrikson och Polarn och Pyret har sådana.

De är väl de fleecejackorna som är lite hårda va?
Bör väl vara ungefär likadant på Kappahl, Lindex och HM?

Väst (i täck-jacke-material, eller kanske varmare fleece) tycker jag är jättebra den här årstiden. Särskilt när barnen går på dagis. En del dagar räcker jackan, andra dagar behövs västen utanpå. Men det är ju svårt att veta vad det ska bli för väder på dagen, när man åker hemifrån tidigt - därför är det bra med jacka+väst, då har personalen egentligen tre kombinationer att välja på.

Den bästa jackan för denna årstiden är skaljackan tycker jag. :idea:

Står emot viss fukta och så varierar man bara nästa lager efter hur kallt det är, kofta eller fleece tex. :)

/Timsetim

Liknande trådar

Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 755
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar