Snabb fråga...Har en ny katt!

Varmblod90

Trådstartare
Jo det är så här att igår kväll fick vi hem en ny katt. 11 mån. kastrerad hankatt. Och i hela sitt liv har han varit innekatt.
Och vi bor på en gård på landet.

Min fråga är. När kan man släppa ut hnm??
Han har anpassat sig otroligt bra med hundarna och i sitt nya hem. Inte varit stressad eller ngt sånt.
Vi är lite oroliga ifall han sticker om han få komma ut och så kanske han inte hittar hem igen:(

Sv: Snabb fråga...Har en ny katt!

Jag skulle vänta någon vecka så att katten känner sig hemma inne. Sen kanske jag skulle gå ut med han i koppel eller ta med han på en hundpromenad.

Det är svårt för man kan aldrig veta hur katten reagerar. Men det känns kanske som viktigt att han får en band till er innan så att han kommer när ni ropar osv.

Lycka till med kissen!

Jag hade väntat en månad eller tre. Han har ju aldrig varit utekatt förut, och tusentals katter springer bort varje år :( Ha tålamod och gå länge med katten i sele först, så han vänjer sig å vara ute med honom i trädgården mycket i början. Lycka till!

Okej tack för era svar båda två:)
Var ute lite med hnm idag i koppel. Och det märktes att det var första ggn han var ute.
Men då väntar vi ngn/ngr veckor till:)
Tack igen:bow:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 168
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 384
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama