smyghöja stallhyra

fleur

Trådstartare
Får en stallägare/tränare höja månadskostnaden utan att säga till i förväg? Vad gäller. :confused:

Sv: smyghöja stallhyra

Lite mer information, i princip är svaret nej, men utan detaljer så kan man inte svara korrekt.

Varsel samma tidsrymd som uppsägningstid enligt kontraktet är nog det normala, men sedan är det ju frågan vad det är för kontrakt. Arrende, lokalhyra, boxplats med service t ex. Vad säger kontraktet?

Finns inget skriftligt kontrakt, bara muntligt. Gäller häst lämnad till unghästutbildare. Månadskostnad kom de (min kompis och beridaren) överens om innan hästen lämnades.

Är det ett muntligt kontrakt kommer ord stå mot ord. Det spelar mindre roll vad man får eller inte får om bevis saknas.

Då det inte finn skriftligt så..
5% för lokalen är inte onormalt att höja ett år som detta.
Vad det sedan gäller fodret så har ju världsmarknadspriserna stigit kraftigt
20% kan väl vara lämpligt.

Jo, jag vet att priserna stigit rent allmänt men informerar man inte,typ; "Nästa månad har jag höjt till xxxxkr" så att kund kan välja att flytta sin häst om h*n vill? Tycker det är dålig stil helt enkelt

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 248
Senast: Presto
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och...
Svar
4
· Visningar
457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka