Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha fast jag upplever det som ett måste att ha westernsadel inom western! Kanske inte till en början när man bara provar på det, men sen. Du måste ju ha westernsadel när du tävlar förutom lägsta klassen(/-erna?) och dessutom med BOM! ( ) (seriöst så vägrade en tränare hoppa upp på min häst när jag bad om det med ursäkten att om h*n skulle rida så skulle det vara med rätt utrustning (inte sidepull och bomlös dressyrsadel mao!) )
Det är lite kul det där inom AR också tycker jag. "Alla" är noga med att påpeka att man inte behöver någon speciell utrustning (och menar det också, antar jag iaf). Ändå skaffar en efter en sadel i spansk modell, kapson, stång, lite spanska/"akademiska" accessoarer... Så bland de som hållit på ett tag är det inte många som kör med vanlig utrustning ändå. Slutsatsen jag drar är att antingen tycker man det är snyggt och strävar efter att uppgradera sig till det, eller så är det faktiskt lättare med utrustning gjord för ändamålet. (För egen del har jag till slut bytt sadel pga det senare.)
Å andra sidan kan jag tycka det är bra att ha ridit AR ett tag innan man börjar byta grejer, dels så är det ju dumt om man inte vill fortsätta, och dels tror jag det är lättare att hitta "rätt" utrustning om man redan kommit en liten bit och hunnit lära känna hästen inom disciplinen och fått se lite smakprov av vad som finns.