SMx Air Ride All-Around Saddle Pad

1

123321

...från Prof. Choice.
Är det någon som har den? Jag står i valet och kvalet, ska jag beställa den eller inte? Är den tillräckligt tjock att användas utan filt till? (som det står att den ska vara).
Och vad är det egentligen på undersidan? På prof.choice hemsida ser det ut som fårull...
Snälla hjälp! :laugh:

Sv: SMx Air Ride All-Around Saddle Pad

Detta är en av ett 15-tal pads vi har testat under längre tid. Den komprimerade snabbt och den viktfördelande och stötupptagande förmågan var dålig. Detta är ingen billig pad att köpa men jag har svårt att tro att den kostar särskilt mycket att tillverka då den vi hade visade sig innehålla bubbelplast (embalagematerial)!!!!!
Av alla dom pads vi testade var 5 Stars Equine's konturskurna ullpads dom i särklass bästa i alla avseenden. Ull är ett helt fantastiskt naturmaterial, svalt och ventilerande när det är varmt och värmande när det är kallt. Med andra ord ett perfekt material att använda i pads. Så nu använder vi bara deras pads och då i 5/8" och 1" tjocklek. Dom finns i många olika modeller, storlekar, tjocklekar och färger. Man kan också specialbeställa om man har speciella önskemål. Dom är dessutom lätta att hålla rena.

Hade du sökt så hade du hittat en tråd där precis den padden nämns :) Jag beställde en sådan för en månad sen eller så och är hittills nöjd. Enligt mig är den tillräckligt tjock för att använda utan filt, undersidan är i någon sorts fleece. Jag blev lite tveksam när jag märkte det men än så länge blir den helt ren bara jag spolar av den med vattenslangen. Tryckfördelningen blev jag överraskad över att den var så bra, vet ju dock inte om den kommer att bli sämre med tiden.

Har inte kollat om det är bubbelplast i min, men jag vet inte om det skulle vara så dåligt egentligen. Det används ju för att jämna ut tryck och skydda mot stötar annars också. Däremot skulle kanske priset isf vara lägre.

Tack så mycket för svaret!
Ja, jag kom på precis efter jag hade postat tråden, att rackarns, jag hade nog sett i en tidigare tråd att den nämnts! :angel: Men det stog inte så mycket om just den där, så jag hoppas att det är okej.
Tack iallafall, jag ska nog beställa den!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka