Smuts på plåt som inte går bort med svinto , bikarbonat eller ättika tips någon?

Islandshästryttare

Trådstartare
Gnuggat i en halvtimme med svinto på en plåt med en fläck som inte går bort. Förmodligen inbränt på något vis. Går det att få bort på något vis? Jag har redan testat knep jag läst om med bikarbonat och ättika och det fungerar inte.
 
Senast ändrad:
Testa Sterling ugn och grill cleaner? Det är den bästa jag vet för ugnen, grillgaller och plåtar. Använt den på envisa brända fläckar på plåtar med gott resultat. Spreja på och låt sitta ett tag, sedan svamp eller svinto. Repetera vid behov. Plus för att man inte behöver ha gasmask när man använder den.
 
Gnuggat i en halvtimme med svinto på en plåt med en fläck som inte går bort. Förmodligen inbränt på något vis. Går det att få bort på något vis? Jag har redan testat knep jag läst om med bikarbonat och ättika och det fungerar inte.
Sockerbit och några droppar vatten, funkar lysande. Ej snabbitsocker utan den lite mer uthålliga sorten då man får gnugga en stund.
 
Sodablästring kör jag med när inget ska efterbearbetas utan bara ska bli rent eftersom jag har en sån utrustning. Jag hade en rostfri belagd stekpanna från Ikea där beläggningen sagt upp sig så jag tänkte slänga den i skroten men tänkte testa vad som händer om jag blästrar bort beläggningen och steker in den med ister som man gör med gjutjärnsstekpannor och se på sjutton, den blev bättre utan beläggningen än med. Den stekpannan blästrades med rubinsand som är ett av dom skarpaste blästermedlen som finns,,,,,, och kostar därefter. Den är nu min absoluta älsklingsstekpanna som inget bränner fast i. :up:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 298
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 061
Senast: Migo
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 376
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 213
Senast: Halali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp