Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade anmält, utan att ens blinka.
KL
Handlingen är avskyvärd och helt obegriplig MEN ha i åtanke att OM du anmäler så är det mest troliga att hunden avlivas, inte att den sätts i karantän.
kl
Jag sitter bara och hoppas på att hela tråden är bluff. Jag har så svårt att tro att folk är så otroligt dumma i huvudet...
Hellre riskera att en hund i riskzoonen blir avlivad än att tusentals andra riskerar få sjukdomar - krasst, men sant. Det får inte mig att backa en tum.
De kan själva kontakta tullen och förklara att de inte hade fattat hur allvarligt det var att ta in en hund utan vaccinationer och papper eller så kan de ljuga och säga att de köpte valpen på stan och misstänker att den kan vara insmugglad.
Men det är inte karantän på hundar under 12 veckor (tror jag) eftersom de inte får vaccineras mot rabiers förrän de är tre månader gamla...
Detta betyder alltså att de inte gjort något olagligt! bara osmart....
Till TS:
Hälsa dina vänner att det är sådana som dem som sett till att det finns risk för att vi inte längre ska kunna äta bär och svamp vi plockat i naturen! Visserligen heter det rävens dvärgbandmask, men jag är övertygad om att det är insmugglade hundar som sett till att inplantera den i Sverige.
Jag skulle inte vara alltför säker på att tulltjänstemännen är så lättlurade och råder därför TS att smugglarna kontaktar tullen och berättar sanningen. Enklare för alla parter.
Skrev helt fel, menade ortjava.
Dom ska ta hunden till veterinären nu. Vi träffade dem ute, hade ingen fysisk kontakt (kram/handslag).
Helt fel!Detta betyder alltså att de inte gjort något olagligt! bara osmart....