smörja in kaninbur

vinkelina

Trådstartare
Köpte en stor fin tvåvåningskaninbur. När jag fick hem den så visade sig att den var i trä *morr morr* och efter en vecka så visar det sig att den smakar bra. Kaninen tuggar på buren.

Så nu måste den smörjas in med nått illasmakande. Funderar lite på tjära men har ni andra tips

Ättika funkar jättebra, och du slipper tvätta bort det när kaninen vant sig av med ovanan. Det dunstar bort med tiden.

Jag brukar se det som att kaninen har ett behov som inte till fullo är tillgodosett när de biter på inredning etc. :)

Har du provat att ge den färska goda kvistar att gnaga på?

Jag brukar se det som att kaninen har ett behov som inte till fullo är tillgodosett när de biter på inredning etc. :)

Har du provat att ge den färska goda kvistar att gnaga på?
Ligger mängder med kvistar i buren (som han tuggar på) plus att han har fri tillgång till hö och får varje dag morötter utöver pelletsen. Skuttar lös några timmar de flesta dagar. Och vi köpte en större tvåvåningsbur så att han kan röra på sig mera

Ligger mängder med kvistar i buren (som han tuggar på) plus att han har fri tillgång till hö och får varje dag morötter utöver pelletsen. Skuttar lös några timmar de flesta dagar. Och vi köpte en större tvåvåningsbur så att han kan röra på sig mera

:) då har jag inget bättre förslag än det du redan fått.

Uppdatera gärna hur det går!

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 870
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 728
Senast: Grazing
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 483
Senast: MiniLi
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 890
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama