C
Cissy
Finns det någon vänlig själ som kan tala om för mig hur man blir av med smörblommor när de håller på att ta över hela betet? Försökte spruta det för två år sedan och då vissnade det ner, men kom tillbaka året efter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någon vänlig själ som kan tala om för mig hur man blir av med smörblommor när de håller på att ta över hela betet? Försökte spruta det för två år sedan och då vissnade det ner, men kom tillbaka året efter.
Men finns det inget annat sätt om man inte har möjlighet att plöja osv. Mitt bete är det inte jag som äger och det är dessutom det enda jag har så det kan vara lite svårt
Ifall man plöjer och sår om är man väl utan bete ett år på den ängen? Håll nu även i tanke att det här är uppe i norrbotten så våran betes säsong är kort.
Annars får du plocka enorma buketter och ha inne., ute och ge bort
Men om du gör en insådd på ett ettårigt betesgräs t.ex. Italienskt så kan du beta det och nästa år kommer förstaårsvallen.
Du kan hyra min mamma. Jag skickar ut henne i våra hagar och hon plockar och plockar dessa eländiga smörblommor. Kreativ är hon också, för det blir alldeles underbara binderier.