Smörblommor

Det är väl dags att förnya betet. Jag har massor med smörblommor men det får vara så för mina hästar behöver inte mer att äta.

Ja, giftiga men finns det bete eller annat att äta så har jag aldrig varit med om att hästar äter smörblommor.

Grannstallet vet jag har haft hästar som blivit sjuka av det men då har det inte växt så mycket annat i hagen och inte blivit fodrade i hagen så utan mat mellan 8 och 16.

Har heller aldrig varit med om att hästarna äter det, men de ÄR giftiga och finns det dåligt med annat så vet man ju inte.

Smörblommor är giftiga i färskt tillstånd, men inte i torkat. Jag har under några somrar slagit av dem så man minskar spridningen.

/Lizzie

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
995
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 262
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar