Smitta från hanen vid parning- ansvar?

Sv: Smitta från hanen vid parning- ansvar?

Svarar båda de senaste skribenterna.

Kära ni, av era kommentarer förefaller jag någonstans ha sänt ut en bild av både mig och min situation som jag själv inte känner igen som den faktiska...

Är det jag som är otydlig, eller en eller annan som tolkar in egna budskap i texten?

Jag får uppfattningen att ni verkar oroa er för att jag är ute på krigsstigen? Isåfall, ta det lugnt och läs gärna mina texter en gång till så kanske mitt syfte med att starta en tråd på detta forum når fram och med en liten puts av glasögonen kanske också en annan bild av mig som trådskapare skymtar fram i diset?

Jag kan också lugna ängsliga stackare med att jag har en utmärkt dialog med hankattens ägare och även har en utmärkt dialog med mitt försäkringsbolag.

Jag tycker att det är festligt med kommentaren att det verkar meningslöst att starta en tråd på bukefalos.
Det kanske tål att tänkas på? I flera avseenden, och situationer:D?

Ta hand om er och tack för era intressanta inlägg.

Eftersom du frågar vad försäkringsreglerna säger och undar vad hankattsägaren har för ansvar så framstår det ju som att 1) du inte har kollat upp det hela med försäkringsbolaget för varför frågar du oss i sådana fall 2) du är ute efter någonting ifrån hankattsägaren för varför är annars ansvarsfrågan viktig?

...
Jag kan också lugna ängsliga stackare med att jag har en utmärkt dialog med hankattens ägare och även har en utmärkt dialog med mitt försäkringsbolag.

Om du haft de varför frågar du då vilket ansvar som gäller?:crazy: och om dialogen är så bra mellan dig och hanägaren hur kommer det då sig att du tror att hanägare dolt hanens sjukdom för dig?

*Svarar båda de senaste skribenterna och andra*

I jösse namn, flickor!

Läs mina tidigare inlägg så finner ni svar på era söta funderingar, och som sagt, en liten puts av glasögonen kanske vore på sin plats?

En liten synpunkt, som eventuellt inte intresserar er, men som för min del känns relevant att framföra i diskussionen, är att det är superbra att vara kritiskt granskande- det är roligt att se att det finns medlemmar i den yngre delen av befolkningen som har denna förmåga och jag uppskattar det verkligen!- men min personliga uppfattning är att man bör hushålla med sin energi och inte slösa den på strider som inte är konstruktiva.

Någon av er uttryckte festligt nog nåt i stil med att det var "meningslöst" att skriva en tråd på bukefalos, en ganska skrattretande åsikt att komma från någon som uppenbarligen själv gärna bemödar sig om att skriva i en "meningslös" tråd kan man tycka.

Jag antar att denna skribent ville förmå mig att dra mig tillbaka med min "meningslösa" och- vad det verkar av flera inlägg- därtill uppenbarligen väldigt obegripliga frågeställning.

Det verkar inte bättre än att detta är essensen av vad som kommit ut av mitt försök att i en tråd på bukefalos undersöka om någon hade erfarenheter att delge mig i en specifik fråga. Synd...

Jag reagerar på att du diskuterar vad som händer om man drar det till rätt, då känns det definitivt inte som att du har en bra dialog med hankattsägaren och vill lösa det på ett bra sätt.

Skulle någon av mina samarbetspartners ställt den frågan hade jag tagit väldigt illa vid mig, och det har ärligt talat aldrig slagit mig att någon honkattsägare skulle kunna se mig som ekonomiskt skyldig om jag skött min del av de avtalade testerna och inte undanhållit något.

Frågan vem som är skyldig till vad i övrigt är ju inte så konstig, utan din reaktion på svaren...

Eftersom du nämnt mitt inlägg två gånger nu gissar jag att du vill ha en förklaring.

Du säger att du inte vill hänga ut hanens ägare, ändå berättar du detaljer som väl gör det ganska lätt för insatta att lista ut vilken hane det är. Där känns det som att syftet med tråden känns.. lite skumt, kanske bara jag som är.. känslig? Men tydligen undrar fler än jag.

Du vill veta vad som gäller rent lagligt/försäkringsmässigt, och på den frågan kan ju ENBART ditt försäkringsbolag svara. Eftersom att det skiljer mellan bolag och typ av försäkring.

Två omständigheter som gör att din fråga (som du uttryckte den) bäst borde behandlats försäkringsbolagen emellan.

Kanske beror det på hur du uttryckte dig, men om du bara hade velat ha folks erfarenheter hade du inte behövt berätta så mycket avslöjande detaljer. Nu känns det lite falskt om du förstår hur jag menar?

Det verkar hur som helst inte som om det finns så mycket erfarenhet av ditt tråkiga läge, men du har ju i alla fall fått en ganska god bild av hur folk tycker att man "borde" hantera ett sånt här läge.

Hoppas det löser sig för dig och att dina katter inte blivit smittade.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka