Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, när vi som är förtjusta i smink svarar så blir det kanske en massa lullull än vad andra känner är rimligt.Det är rena djungeln verkligen
Var köper ni era produkter någonstans?
Min vardagssminkning består avHur mycket produkter brhöver man och vad är bara onödigt och överskattat?
Jamen vad bra! Ser att den concealern nämnts flera gånger i tråden, då får jag testa en sådan helt enkelt!Jag brukar köra så, jag har en lite rosatonad concealer under ögonen, bara lite, och en i min hudton runt näsa och lite på hakan. Använder Maybellines anti age. Sen kör jag lite bronzer (matt från Kicks) och ett peachfärgat rouge från Loreal. Lite ögonbrynsgel och ibland fyller jag i lite. Brun mascara. Går på tre minuter max!
Om det räcker med concealer beror nog på hur nära du får till samma ton som resten av ansiktet.Det här verkar vara en tråd jag behöver! Jag trivs egentligen ganska bra utan smink och går helt osminkad typ 90% av tiden, men jag har två huvudsakliga saker som stör mig:
1) Jag har väldigt tunn hud under ögonen, och ser därför väldigt lätt trött och sliten ut.
2) Jag blir lätt röd om näsa och kinder.
Punkt nummer 2 har jag lyckats lösa rätt bra genom CC-kräm, och den hjälper även till viss del med punkt 1. Älskar min CC-kräm!
För problem nummer 1 funderar jag på om en bra concealer kanske kunde vara en idé? Kan man ha enbart mascara och concealer, eller ser det helt tokigt ut? Det känns konstigt att ha ett lager av något enbart under ögonen och inte i resten av ansiktet, men görs det väl så kanske det inte syns?
Jag antar att jag främst är ute efter ett mellanting mellan inget smink alls och mascara, CC-kräm och bronzer, vilket ibland känns som overkill när resten av huden är fin och det bara är området kring ögonen jag vill rätta till.
Ska unna mig en sådan där provsminkning på Kicks som nämndes tidigare i tråden, men tills dess tar jag gärna emot era tips och råd!
Lyko. Brukar alltid vänta tills det mesta av det jag vill ha är på rea. Köper hudvården därifrån också.Det är rena djungeln verkligen
Var köper ni era produkter någonstans?
Man kan absolut bara köra lite concealer, värt att nämna att vissa kanske funkar bättre att bära "ensamt" än andra dock, och det behöver nog vara så nära din egen hudton som möjligt. Många vill kanske ljusa upp mer under ögonen och använder nyans ljusare än vad de skulle gjort annars, men kör man bara concealer så ser det mest naturligt ut om det är nära den egna hudtonen.För problem nummer 1 funderar jag på om en bra concealer kanske kunde vara en idé? Kan man ha enbart mascara och concealer, eller ser det helt tokigt ut? Det känns konstigt att ha ett lager av något enbart under ögonen och inte i resten av ansiktet, men görs det väl så kanske det inte syns?
Om det räcker med concealer beror nog på hur nära du får till samma ton som resten av ansiktet.
Annars kan du ju blanda ut litelite cc kräm i dagkrämen så att du får ett något jämnare hudton.
Ibland har jag gjort som ovan men endast haft det på t.ex kinder och näsa, man får ju se till att göra en bra övergång så att det inte blir någon linje eller så.
Tack för tips! Jag köpte hem en sådan där Maybelline-concealer i förrgår så jag ska prova mig fram liteMan kan absolut bara köra lite concealer, värt att nämna att vissa kanske funkar bättre att bära "ensamt" än andra dock, och det behöver nog vara så nära din egen hudton som möjligt. Många vill kanske ljusa upp mer under ögonen och använder nyans ljusare än vad de skulle gjort annars, men kör man bara concealer så ser det mest naturligt ut om det är nära den egna hudtonen.
Dum fråga kanske, vad är det för skillnad på primer och concealer?
Ahaa tack för bra förklaringEn primer är mer som väggspackel (), den ska ge en bra grund för resten av make-upen. Den kan ha lyster- och/eller färgkorrigerande effekt men är annars i allmänhet ofärgad. En concealer är menad att användas på mindre områden för att dölja blemmor, fläckar etc och är högt pigmenterad.
Bara ögonskugga och läppstift, men utifrån de produkterna så tycker jag verkligen om märket.Nån som testat smink från Huda beauty? Lite sugen på å testa concealer och foundation från dom måste ha något bra till under ögonen ^^ har concealer från Mac som jag är hyfsat nöjd med men vill ändå testa nytt känner jag, kanske något som ger lite mer lyster . Har haft touch eclait från vem den nu är som gör den men vill ha något mer täckande
Haha, skönt att det inte bara är jag som inte tänkt tanken innan ändå... har man nåt slags goth-idealbild sedan gammalt så känns brunt väldigt främmande! Sedan tror jag att det är nåt slags rosa/lila underton i de bruna nyanserna jag testat som funkat.@EmmaBovary Åh ditt senaste inlägg gav mig lite hopp om att hitta en ok nude till läpparna. Har också letat åt det puderrosa hållet men det mesta ser rätt färgglatt ut mot blekrosa hy? Har faktiskt inte haft en tanke på att bruna nyanser kunde vara ett alternativ
Haha, skönt att det inte bara är jag som inte tänkt tanken innan ändå... har man nåt slags goth-idealbild sedan gammalt så känns brunt väldigt främmande! Sedan tror jag att det är nåt slags rosa/lila underton i de bruna nyanserna jag testat som funkat.