Hoppas det är okej att jag hoppar in såhär i tråden! Jag ska nämligen på ett bröllop om ett par veckor och då är det dags för war paint (jag och en kompis kallar det just för war paint för att vi båda är newbies på det och vill inte ta det allt för seriöst, haha!).
Det blir min cc-cream som vanligt, lite ifyllda ögonbryn, antagligen ingen ögonskugga och maskara. Alltså väldigt neutralt men piffat eftersom det är ett bröllop. Mitt "problem" är dock munnen. Jag har mina två favoritläppstift från Mac varav ett som jag känner är okej men skulle nästan vilja ha något annat än läppstift.. Inget läppglans för det tycker jag bara blir kladdigt.. Vad är er erfarenhet av "tinted lip balm" eller liknande? Annars tar jag gärna emot tips på hur man får Macs mini-versioner av läppstift att vara lite mer... Hångelvänligt
Jag har sådana läppar att läppstift inte håller ens några minuter, vilka metoder som än används. Jag brukar få använda de som kommer i läppglandbehållare och aplikator som sedan torkar på läpparna. Ibland håller inte ens det.
Eftersom du har neutral sminkning kan man alltid lägga lite extra ompf på läpparna tycker jag (som har antingen starka läppar eller starka ögon. Båda samtidigt fungerar inte på mig). Då är jag inne på samma sak som du, ett läpptint som man kan bygga på lite i omgångar som liksom sjunker in. Det kladdar ju inte heller när det "åker av".