Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket produkter brhöver man och vad är bara onödigt och överskattat?
vad tycker du fungerar bäst mot röd hud och pigmenteringar? Har lite samma problem.Jag som tycker att smink är roligt har massor av produkter. Testar ofta nytt. Har även en del utmaningar när det gäller röd hud, viss pigmentering och mörk under ögonen, så det kan ta tid innan jag hittar rätt produkter. Hittar du rätt från början (ta hjälp att testa ut!) och bara vill ha lite till vardags behöver du ju inte många produkter alls, men det beror ju som sagt också var du vill sätta nivån.
vad tycker du fungerar bäst mot röd hud och pigmenteringar? Har lite samma problem.
Tänker mest för att göra en enkel vardagssminkning samt kunna göra lite extra för festligare tillfällen.Hur långt är ett snöre?
Det beror ju helt på vart du vill sätta nivån. Är det vardagssminkning eller festsminkning som avses? Jag har produkter till båda. Ibland slår jag till med ett full face även en vardag, om jag känner för det.
Klassisk vardagssminkning för mig:
Primer, Smashbox halo, concealer, contour stick och rouge, ögonbrynsgel, valfri mascara, eventuellt highlighter och något på ögonlocken (i så fall primer även där). Avslutar med setting spray.
Festsminkning:
Primer och primer för ögonskugga
Colour correcting (grön + röd)
Foundation
Concealer
Contour stick
Rouge
Ögonskuggor från olika paletter
Highlighter
Bronzer om jag vill fördjupa min contour eller se mer solkysst ut
Eyeliner
Mascara
Ev. setting powder
Avslutar med setting spray
Jag som tycker att smink är roligt har massor av produkter. Testar ofta nytt. Har även en del utmaningar när det gäller röd hud, viss pigmentering och mörk under ögonen, så det kan ta tid innan jag hittar rätt produkter. Hittar du rätt från början (ta hjälp att testa ut!) och bara vill ha lite till vardags behöver du ju inte många produkter alls, men det beror ju som sagt också var du vill sätta nivån.
Tänker mest för att göra en enkel vardagssminkning samt kunna göra lite extra för festligare tillfällen.
Vilken är din favorit colour correcting? Har också den gröna från smashbox, och jag gillar dess finnish, men då min rödhet är lite fläckvis, och jag i övrigt har lite gul underton så börjar jag se grön ut där om jag inte är försiktigColour correcting. Grönt som dämpar det röda, och rött för pigmentering. Har även en primer i grönt från Smashbox (men tycker den funkar sådär). Om du använder foundation/bb-cream eller liknande, välj en mer gul och varmare nyans, det hjälper till att dämpa det röda också.
Vilken är din favorit colour correcting? Har också den gröna från smashbox, och jag gillar dess finnish, men då min rödhet är lite fläckvis, och jag i övrigt har lite gul underton så börjar jag se grön ut där om jag inte är försiktig
Tänker mest för att göra en enkel vardagssminkning samt kunna göra lite extra för festligare tillfällen.
Äh, jag hade hoppast kunna göra tvärtom, d.v.s. när jag vill ha en enkelt vardagssminkning så på med lite colour correcting, bronzer och så mascara...bada bing bada boom...Vet faktiskt inte om jag har hittat någon favorit än! Just nu kör jag på Isadoras Cover Up Long Wear Cushion Concealer (både grön och röd), tycker de är helt okej men inte omvälvande liksom.
Håller med om att man verkligen får vara uppmärksam så att det gröna inte lyser igenom! Tycker colour correction gör sig bäst med fullt täckande produkter över. Kör jag en vanlig vardagssminkning så skippar jag colour correction.
Äh, jag hade hoppast kunna göra tvärtom, d.v.s. när jag vill ha en enkelt vardagssminkning så på med lite colour correcting, bronzer och så mascara...bada bing bada boom...
Så jag hade hoppats du hade hittat någon mirakelkräm
Hur mycket produkter brhöver man och vad är bara onödigt och överskattat?
Jag brukar köra så, jag har en lite rosatonad concealer under ögonen, bara lite, och en i min hudton runt näsa och lite på hakan. Använder Maybellines anti age. Sen kör jag lite bronzer (matt från Kicks) och ett peachfärgat rouge från Loreal. Lite ögonbrynsgel och ibland fyller jag i lite. Brun mascara. Går på tre minuter max!Det här verkar vara en tråd jag behöver! Jag trivs egentligen ganska bra utan smink och går helt osminkad typ 90% av tiden, men jag har två huvudsakliga saker som stör mig:
1) Jag har väldigt tunn hud under ögonen, och ser därför väldigt lätt trött och sliten ut.
2) Jag blir lätt röd om näsa och kinder.
Punkt nummer 2 har jag lyckats lösa rätt bra genom CC-kräm, och den hjälper även till viss del med punkt 1. Älskar min CC-kräm!
För problem nummer 1 funderar jag på om en bra concealer kanske kunde vara en idé? Kan man ha enbart mascara och concealer, eller ser det helt tokigt ut? Det känns konstigt att ha ett lager av något enbart under ögonen och inte i resten av ansiktet, men görs det väl så kanske det inte syns?
Jag antar att jag främst är ute efter ett mellanting mellan inget smink alls och mascara, CC-kräm och bronzer, vilket ibland känns som overkill när resten av huden är fin och det bara är området kring ögonen jag vill rätta till.
Ska unna mig en sådan där provsminkning på Kicks som nämndes tidigare i tråden, men tills dess tar jag gärna emot era tips och råd!
Color correcting är det bästa, men för en snabb vardagssminkning tycker jag att cc cream funkar bra för att dämpa rödhet. Min favorit är den från Lumene.vad tycker du fungerar bäst mot röd hud och pigmenteringar? Har lite samma problem.
Jag har inte testat någon av deras produkter, men svampen är otroligt bra. Bättre och billigare än t.ex. Beautyblender.Någon som testat Caias produkter?
Vad tycker ni? Är de bra?
Tycker det är väldigt individuellt. Både beroende på vilken look man gillar och vad man har för förutsättningar att jobba med.Hur mycket produkter brhöver man och vad är bara onödigt och överskattat?
Har lumenes cc cream, men jag tycker nästan att den är för täckande för min smak till vad jag vill ha som vardagssminkning, så använder den i princip som foundationColor correcting är det bästa, men för en snabb vardagssminkning tycker jag att cc cream funkar bra för att dämpa rödhet. Min favorit är den från Lumene.