Jag har haft fransar i 10 år nu och färgar dessutom ögonbrynen. Sminkar mig inte till vardags, men jag ser alltid fräsch ut. Det är så lätt värt det. Jag fyller på mina fransar var tredje vecka och det tar drygt en timme och jag färgar ögonbrynen hemma själv sådär varannan-var tredje månad och det tar max en kvart.Fransförlängning går tyvärr bort pga tid.
Jag sparar lätt en kvart-20 minuter varje morgon. Tvättar bara ansiktet med vatten så är jag klar.
När jag väl sminkar mig så använder jag alltid en primer, det är a och o för att resten ska bli bra. Huden blir så mycket jämnare i färgen och hållbarheten på foundation blir så mycket bättre också. Jag kör i ordning, primer, Foundation (MaxFactor), täckkräm (tre färger från MakeUp Store) och puder från MakeUp Store. Jag har en billig eyeliner och Maybelline mascara om jag känner att jag behöver fylla på mascaran. Ögonskugga och sådär efter behov beroende på vad jag ska göra. Jag sminkar mig typ bara när jag ska på fest eller annan tillställning.