Smilie kurs....

Sv: Smilie kurs....

Nä, precis, jag kan inte tolka :smirk: på något annat sätt än lite hånfullt överlägsen.

Och de som använder den "istället för" ;) , hur använder de ;) , eller har de helt missat att ;) finns?:confused:

Tydligen :smirk:

(Se, det där ser ju inte så trevligt ut!)

Men jag tycker att :smirk: är bra mycket mindre otrevligt än :p. Även om jag vet att man inte menar mot mig så har jag jättesvårt att ta det som ngt annat än att ngn räcker ut tungan åt mig.

;) är nog det jag använder mest istället för :). Men jag gillar ändå :smirk: ....

*knapplån*

Om man på rak arm kan namnge två användare som konsekvent använder :smirk: fel, de använder den som "halvt leende" ungefär - har man varit för mycket på Buke då?:o

men jag läser desto mer :angel: ;)

mina få inlägg beror på 8 månader utan dator, men sen jag skaffade egen har jag gjort mitt bästa för att öka på siffran :D

Men när någon använder " :p " räker han/hon inte ut tungan Åt dig, utan han/hon använder den för att visa att han/hon skämtar.

fast jag tar smilieysarna väldigt mycket just som dom ser ut. :p är någon som räcker ut tungan och inte tusan hade jag blivit förbannad om någon gjorde det åt mig på stan :D när jag var 8 kanske, meni nte nu ;)
:p är för mig en busig smiley som skämtat och räcker ut tungan lite pillemariskt. typ.

mm, det är liknande uttryck. fast ;) ser jag som lite mer "äldre skämtar med yngre" på nåt vis.. svårt att förklara.
:p är mer "haha vad jag är larvig :p"

:D

menar du min avatar? :D

jag har en bild där jag rider cronis tinker där jag ser precis ut som :D , vi är nog släkt :rofl:

fast jag tar smilieysarna väldigt mycket just som dom ser ut. :p är någon som räcker ut tungan och inte tusan hade jag blivit förbannad om någon gjorde det åt mig på stan :D när jag var 8 kanske, meni nte nu ;)
:p är för mig en busig smiley som skämtat och räcker ut tungan lite pillemariskt. typ.

Jag sa ju att jag var gammal...... men eftersom det inte finns ngn åldergräns här på Buke så får ju ni som begriper vad som gäller idag uppfostra tanter som mig :o :bow:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har snart klarat av femte veckan på jobbet som jag blev omplacerad till vid nyår. Det börjar pratas om att jag ska få några...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 374
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 502
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nattliga tankar och funderingar, tillika mitt första dagboksinlägg. Ursäkta om det blir rörigt. För några dagar sedan skrev jag i...
2
Svar
29
· Visningar
3 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka