Neta

Trådstartare
Hej!
Jag köpte för någon månad sen en ny häst som heter Favoriet (franskt uttal). Hon har gått under namnet Favorit eller Favoriten, men det känns så långt. Har ni något tips på fint smeknamn? :)

20151231111246942161021677_sbig.jpg
 
Jag tycker att Fia som @WS6 föreslog var fint på den fina hästen. :)
Och hade det varit min häst så hade Fia ganska snabbt blivit både Fiffilottan, Filurbusan och Fina Fia. :laugh:

Min häst har ju ett kort namn, Epona, och det är vad hon kallas för men jag har ändå 4734 andra olika smeknamn på henne. Vissa är längre än originalet. :angel: Det kan vara allt ifrån My Little Epona till Snuttan beroende på vilket humör vi är på. Draken eller Drak-Fia används ibland när hon är brunstig. :D Fast oftast blir det typ Finhästen eller Sötskruttan.

Min förra häst hette Superstitous men han kallades alltid för Ruben. :)
 
Smeknamn kan vara vad som helst, min häst kallades "mackan" hos förra ägare, men jag kopplade det till en kille som hade det smeknamnet och jag kom inte på något bättre till henne så hon går under smeknamnet "tanten". :p

Min kusin hade en häst som hette Vendy och henne kallade hon Fia, så jag tror man kan välja ett smeknamn som man själv tycker passar och är lätt att ropa/säga. :)
 
Hej!
Jag köpte för någon månad sen en ny häst som heter Favoriet (franskt uttal). Hon har gått under namnet Favorit eller Favoriten, men det känns så långt. Har ni något tips på fint smeknamn? :)

20151231111246942161021677_sbig.jpg

Vår stallkatt heter Favoritas, men kallas kort och gott för Favvis..
Min häst kallas för Drutten, och det kallades han för innan han fick sitt riktiga namn så egentligen kan man ju välja smeknamn efter vad pållen passar till. I min hästs fall var det för att han konstant druttade omkull första dygnen när han skulle försöka galoppera :D

Och, jättesöt tjej du har! :love:
 
Söt!
Jag hade nog börjat med Fia, Rita eller Favvis.
Som sedan hade blivit typ Fia-Lotta, Fisfia, Ritis, Favvan, Fido, Fava-Pava, Pava, Pajen. Och så hade jag kallat henne Pajen eller Äpplet resten av vår tid tillsammans ;) Mina smeknamn har en tendens att bli rätt långsökta :idea:
 
jag är väldigt dålig på att döpa om hästar sådär, hade nog kallat den favvo eller favvan då favoriet känts för långt..
 

Liknande trådar

Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
642
  • Omröstning
Hästmänniskan 😟 Är det okej att kalla sin häst nånting annat än det uppfödaren namngett den? Min häst har ett kort, "ovanligt" namn i passet, efter...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
10 961
Senast: sweep
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 891
Senast: Görel
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 019
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp