Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis haha!Jag har alltid vart sur för att jag aldrig fått något smeknamn. Men har man ett kort namn på 3 bokstäver, då får man inga smeknamn
Jag heter Sofia och kallas följaktligen Fia av ganska många av kompisar samt familj. Typ Soffi-propp, Soffan, Soffi är ju givna varianter också. Jag och min syster kallar av någon anledning varandra för Craig också, vette tusan hur den idén kom upp (tror det hade nåt med kräk och ett kräkassocierat uttal av Craig att göra??)Att man som barn i någon period haft ett smeknamn är väl knappast ovanligt. Men hur är det nu i lite "äldre" ålder? Är det någon som fortfarande har något smeknamn? Och i sådana fall, finns det någon historia bakom?
Själv kallas jag, förutom mitt riktiga namn, för Rapunzel. Eventuellt kan mitt ca. 100 cm långa, guldfärgade hår ha någon koppling till det
Detta kallas jag främst för av sådana som inte vet mitt riktiga namn/inte kommer ihåg det, eller av kompisar som vill skoja med det. Rapunzel ligger fö. väldigt långt från mitt egentliga namn.