Fillifjonkan
Trådstartare
Om 3 månader så är det dax för mitt andra barn att titta ut. Jag har så smått börjat att oroa mig inför förlossningen. Min förra förlossning gick bra enligt BM men själv har jag skräckfyllda minnen. Det gjorde inte lika ont som jag trodde fast å andra sidan var det en smärta som jag i min vildaste fantasi inte trodde var möjlig. Motsägelsefullt? Jo, men de är precis så jag känner.
Jag är enormt spruträdd (har många otäcka minnen med sprutor som barn) så förra gången promenerade jag, badade samt tog lustgas vilket bara gjorde mig full vilket jag inte gillade. Epidural och akupunktur fanns inte ens med som alternativ då jag "blåvägrade".
Nu måste jag dock ta itu med denna fråga igen. Flera vänner har tagot eidural och sagt att det var toppenbra då smärtan inte var så intensiv men att de ändå kunde vara med så nu finns det ändå en liten tanke på att jag kanske ska våga prova för att få en positv förlossning.
Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot förlossningen.
Vad tog ni och hur upplevde ni det?
Jag är enormt spruträdd (har många otäcka minnen med sprutor som barn) så förra gången promenerade jag, badade samt tog lustgas vilket bara gjorde mig full vilket jag inte gillade. Epidural och akupunktur fanns inte ens med som alternativ då jag "blåvägrade".
Nu måste jag dock ta itu med denna fråga igen. Flera vänner har tagot eidural och sagt att det var toppenbra då smärtan inte var så intensiv men att de ändå kunde vara med så nu finns det ändå en liten tanke på att jag kanske ska våga prova för att få en positv förlossning.
Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot förlossningen.
Vad tog ni och hur upplevde ni det?