Smarta resetips

Packpåsar! I alla fall för längre resor, eller rundresor där man har kvar det mesta resväskan/ryggsäcken.
T ex en påse för trosor, en för strumpor, bh, t-shirt m m. Och minst en för smutstvätt.

Jag har trott detta var en självklarhet för de flesta men när jag pratade packning med medresenärer på min senaste resa hade flera inte ens hört om det.

Håller med om packpåsar.

Om man åker någonstans dit man behöver en adapter för vägguttagen är det supersmidigt att också ha med sig en förgreningssladd så man kan ladda flera saker samtidigt :)

Under en period i mitt liv reste jag väldigt mycket i jobbet och lärde mig tidigt värdet i att ha underkläder m m för ett dygn eller två i handbagaget.
Ett annat tips är att ta med en litet extra lång USB-kabel till mobilladdaren. Man vet aldrig var uttagen sitter i hotellrummen.

Ja har ni några smarta restips?
Tex gällande packning eller smarta saker att ha med sig?
Har alltid tandborste, litet kit med ansiktskräm/deo samt mediciner, T-shirt/topp samt två par trosor och strumpor i handbagaget ifall resväskan kommer bort.

Tar inte med en hel flaska parfym pga tungt och risk att gå sönder. Har istället köpt sådana resehylsor som man kan fylla med parfym, köptes på amazon.

En större plastpåse brukar åka med. För exempelvis smutstvätt eller om man köpt en flaska vin eller har smutsiga skor som ska packas ned igen, eller blöta badkläder/handduk.

Öronproppar! Jag har svårt att sova om det är för mycket ljud runt omkring.

Packpåsar! I alla fall för längre resor, eller rundresor där man har kvar det mesta resväskan/ryggsäcken.
T ex en påse för trosor, en för strumpor, bh, t-shirt m m. Och minst en för smutstvätt.

Jag har trott detta var en självklarhet för de flesta men när jag pratade packning med medresenärer på min senaste resa hade flera inte ens hört om det.
Yes! Helst med påsklämmor så att de håller tätt. Under senaste resan kom jag också på att det är himla bra om påsarna har olika färger och man har en liten lista som påminner om att rosa=trosor, lila=strumpor, blå=smutsigt... o.s.v. :)

Att skaffa en liten bagagevåg som man kan ha med sig i väskan med sparade mig så mycket stress över att väskan skulle va för tung vid incheckning

Jag packar alltid i handbagaget så att jag klarar mig ett tag om det incheckade inte kommer fram.

Noice cancelling hörlurar är ett måste!

En liten midjeväska eller liknande med pass, mobil, boarding pass osv är praktiskt tycker jag. Så slipper jag böka med väska/handbagaget när jag ska ta upp och visa mina handlingar.

Ta med en vattenflaska som du kan fylla efter säkerhetskontrollen, istället för att köpa snordyrt flaskvatten på flygplatsen. Många flygplatser har vattenfontäner i närheten av säkerhetskontrollen eller tax free där man kan fylla sin flaska. På långdistansflyg brukar det dessutom finnas vattenfontäner ombord för detta ändamål.

Yes! Helst med påsklämmor så att de håller tätt. Under senaste resan kom jag också på att det är himla bra om påsarna har olika färger och man har en liten lista som påminner om att rosa=trosor, lila=strumpor, blå=smutsigt... o.s.v. :)
Mina är i olika färger från fjällräven och har snören med dragsko. Mycket praktiska och är nu närmare 20 år gamla.

Jag använder "packpåsar" från Eagle Creek. Så himla bra. Olika storlekar för olika grejer. Ordning och reda i packningen och allt kommer fram skrynkelfritt.

Liknande trådar

Fritid Jag och barnen vill åka till London och (bla) gå på Harry Potter-utställningen. Jag har aldrig varit i London, så ska sätta mig och... 2
Svar
35
· Visningar
915
Senast: Soapbubble
·
Hemmet En kort fråga. Om man köper en s.k. smart-TV kan man då räkna med att det går att använda gratiskanalerna (SVT och Tv4) om man ansluter...
Svar
16
· Visningar
496
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hoppryttaren Malin Wikström har varit på mängder med meetings genom åren. Nu har hon kommit på en smart lösning för packning av hö...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 469
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Gör stigbyglarna skillnad?